A fejlesztők a 2,0 literes EcoBlue dízellel szerelt változattal azonos vagy annál jobb menetteljesítményeket ígérnek az új benzin-elektromos hibrid hajtásnak, mindezt 6 l/100 km alatti fogyasztással párosítva. A hajtásról egy 2,5 literes négyhengeres, Atkinson ciklus szerint működő benzines és egy villanymotor gondoskodik, a rendszerteljesítmény 200 lóerő, a rendszernyomaték 210 Nm lesz, a folyadékhűtésű akkumulátort a padló alatt helyezik el úgy, hogy az utastér mérete nem változik. A 2021 elején a kereskedésekbe kerülő Ford S-Max Hybrid öt- vagy hétszemélyes belsővel lesz választható, míg a Ford Galaxy Hybridnél alapfelszerelés lesz a hétszemélyes belső.
A modelleket készítő Valenciai üzemben 42 millió eurót invesztál, ebből 24 millió euró jut a lítium-ion akkumulátor készítő üzemre ami szeptemberben fogja megkezdeni a működését, az S-Max/Galaxy gyártósoron 8 millió euró értékben végeznek módosításokat a hibrid modellek kedvéért, és további 10 millió euró jut a Kuga Hybrid szabadidő-autó gyártására.