3 évvel a padlólemez-társ Yaris Cross után dobja piacra a Lexus az LBX nevű szabadidő-autóját, a késlekedés annak köszönhető, hogy az utolsó pillanatban elkaszálták a már majdnem kész autót. Simon Humphries, a Toyota európai formatervező részlegének vezetője szerint a kész autó terveit vizsgálva az igazgatók rádöbbentek arra, hogy klasszikus kisautót készítettek, kisautós arányokkal – ami nem igazán illett a prémiummárka kínálatába. Ezt követően újrakezdték a munkát, és kicsit komolyabban belenyúltak a TNGA-B műszaki alapba: meredekebbé tették az A oszlopot, hogy hosszabbnak látszódjon a motorháztető, a tengelytávolságot 2 centivel megnyújtották, a nyomtávot kiszélesítették, módosították az üveg- és fémfelületek arányát, a hátsó rendszámot levitték a lökhárítóba, hogy jobban olvasható legyen a csomagtérfedélre króm betűkkel kiírt márkanév. Az újabb eredménnyel már elégedett volt mindenki, és így megszületett az LBX.
A TNGA-B alapon 4190 mm hosszú, 1825 mm széles és 1545 mm magas karosszériát valósítottak meg, a tengelytávolság 2580 mm, a csomagtér az elsőkerékhajtású változatban 332 literes. Extra merevítések, strukturális ragasztó (egyben a zajcsökkentést is szolgálja) és néhány esetben pont- helyett vonalhegesztést használnak, az első MacPherson rugóstag geometriáját módosították a vezetési élmény javítása érdekében Akio Toyoda visszajelzése alapján. Az elektronikusan felügyelt fékrendszer újdonsága, hogy az első-hátsó fékerő finom szabályozásával csökkenti a karosszéria bólintását úgy, hogy közben a fékút nem lesz hosszabb, kanyarban fékezésnél az oldalirányú dőlést is csökkenti ez a funkció. Az utasok kényelmét növeli még a zajszigetelés, az ajtókba a magas frekvenciákat elnyelő paplanok kerültek, a tetőkárpit nem veri vissza az út felől érkező zajokat, a motorháztető peremére gumitömítés került, sok üreget habbal töltenek meg, és ott van még a már említett, zajszigetelő hatású strukturális ragasztó az üléseket rögzítő keresztmerevítőknél.
A hárombetűs névvel hangsúlyozzák a típus fontosságát – eddig egyedül az imázsépítő LFA rendelkezett ilyennel –, a Lexus reményei szerint az európai értékesítésben húzómodell lesz a Lexus Breakthrough Crossover, amelynek fejlesztését kontinensünkön végezték. Az itteni vásárlókra gondolva minden eddiginél több lehetőséget kapnak a vásárlók az egyedi külső-belső kialakításra, a színek, belső hangulatok és extrák kombinálásával elméletileg 330 000 egyedi LBX építhető meg. A gyakorlatban várhatóan sokan választanak majd készletről a gyár által összeállított konfigurációkat, hiszen a gyártást a japán Ohira városában végzik, és az egyedi modellek érkezése így hónapokba telhet; a sorozatgyártás 2023 végén indul, az első példányok 2024 elején érkeznek meg Európába, rajtunk kívül Japánban és néhány egyéb piacon lesz elérhető az autó.
Minimalista a belső tér megjelenése, ahol 12,3 colos a digitális műszeregység, 9,8 colos képátlójú a központi érintőképernyő, ennek alján és a kormány küllőin találunk érdemi számban fizikai kapcsolókat. Természetesen a fedélzeti rendszer hangvezérléssel is kezelhető, és a Lexus többi aktuális modelljéhez hasonlóan ez magyar nyelven is lehetséges, a feláras Mark Levinson hifinél a mélynyomót az egyik hátsó ajtóba építik be, hogy ne csökkenjen a csomagtér mérete. Igazán a belső hangulatokkal nyújt újat az LBX, az alap mellett létezik Elegant, Relax, Emotion és Cool is, mindegyiknél választható a (mű)bőr kárpit színe, kialakítástól függően normál, perforált vagy hasított bőr kárpitot adnak, kontrasztos díszvarrással. A névtelen alapszint, az Emotion és az Elegant vegán, azaz teljes mértékben állati termékek nélkül készített belsőkkel is választható. Itt debütál a Lexus Bespoke Build szolgáltatás, amelynek keretében az ügyfél megváltoztathatja a biztonsági öv színét, a díszbetétet, de L-anilin bőrt (az LS a másik modell, ahol ez elérhető a japánok kínálatában) vagy épp hasított bőrt is lehet kérni egyedi varrással díszítve – erre pár hónapot kell majd várni a forgalmazás megindulását követően.
Egyedüliként öntöltő hibrid hajtással árulják a Lexus LBX-et, az 1,5-ös 3 hengeres benzines és a villanymotor rendszerteljesítménye 136 lóerő, a nyomaték 185 Nm – létezik hátsó hajtómotoros összkerékhajtás is. Új elem, hogy a hibrid akkumulátor a legújabb fejlesztésű, az új RX-ben debütált bipoláris nikkel-metál hidrid telep, amely kisebb méret mellett jobb teljesítménysűrűséget és -leadást nyújt, tehát többet és gyorsabban segít a belső égésű motornak; hivatalos adat még nincs, de bőven 120 g/km alatti CO2-kibocsájtást ígérnek. A Lexus LBX-hez alapáron adják a Lexus Safety System+ csomagot, amelyben többek között radaros távolságtartó tempomat, sávtartó is akad, de elérhető lesz kibővített vezetőtámogató rendszer is első keresztirányú forgalomfigyelővel, körkamerával.