A Toyota és a világ legsikeresebb autója a Corolla, amelyet az utóbbi években mindig a helyi piac igényeihez igazítottak. Annyira, hogy valójában egyszerre háromféle autót kínáltak ezen a néven, a lépcsős hátút világszerte kínálták, az ötajtósat és kombit Európára szabták és Auris néven forgalmazták, és akkor ott volt még a japán belpiacos változat.
Most, a 12. generáció érkezésével ezen változtatni akarnak, és rövid úton az összes Corollát (és Aurist) ugyanarra a TNGA építőkészletre helyezik, ami csökkenti a fajlagos költségeket, egyszerűbbé teszi a fejlesztést. Ehhez azonban a 16 darab, jelenleg Corollát/Aurist gyártó üzemet át kell állítani a TNGA-építőkészletre, ami óvatos becslések szerint is 1 milliárd dolláros kiadást jelent a következő két év során.
A Toyota Corollát világszerte 154 országban forgalmazzák, és 10 másodpercenként adnak át egy-egy újabb darabot tulajdonosának, az évi 1,3 millió eladott példány 80%-át az Egyesült Államokban és Kínában értékesítik. A 11. generációval váltottak arra a stratégiára, hogy a helyi igényeknek megfelelően fejlesztenek három autót, de ez végül nem hozta meg a kívánt sikert.