A LeMans-i győzelemre áhítozó Jead Rédélé egy 3,0 literes V8-as motor köré építette fel az Alpine A220-as versenyautót, de a gyenge és a megbízhatatlan erőforrás miatt nem termett babér az autónak a hosszú távú versenyeken. Jobb híján a rövid távú versenyekkel próbálkoztak meg a továbbfejlesztett változattal, amelyhez levágták az aerodinamikai okokból hosszú hátsó részt, amivel már egész jól működött a konstrukció, de a megbízhatatlanság miatt az igazi sikerek elmaradtak; ezt követően fordult a ralisport felé a márka.
Most a Zagato műhely az Alpine A110-es alapján idézi meg ezt a bukott versenyautót, az AGTZ Twin Tail esetén némi szereléssel lehet váltani a normál és a nyújtott hátsó rész között. Az utóbbi évtizedek fejlesztéseit kihasználva modern megoldásokat használtak az új karosszéria megalkotásához, amelyet karbonból készítettek.
Amíg az inspiráció igazi versenyautó volt, a Zagato AGTZ Twin Tail egy alapvetően közúti használatra szánt túraautó, amelyből mindössze 19 példányt készítenek, a vételár 650 000 euró. Az első példányok építése már megkezdődött, de még van lehetőség egyéni igények megfogalmazására is.