Gianluca Gregis olasz üzletember 2012-ben élesztette újjá az olasz ATS márkát, az eltelt két év alatt a folyamatos típusfejlesztés mellett a céget átköltöztette a Kanári szigetekre. Az itt létrejött bázist felhasználva alapítja meg második autómárkáját, a saját nevét viselő Gregis Automobili-t.
2015-ben egyszerre két autóval lép piacra majd az új cég, a Leggera elnevezésű roadstert eredetileg az ATS márkának szánták, de a nagy múltú olasz céget inkább pályaautókra specializálták. A személyautós (értsd van némi hangszigetelés és pár kényelmi extra) Leggera lesz majd a Gregis alapmodellje, amelyet tuningolt Honda szívó- vagy GM turbómotorral szerelnek. Néhány piacon (Egyesült Királyság és Egyesült Államok) építőkészletként is elérhető lesz az autó, egyébként kulcsrakészen szállítják. Várhatóan 2016 folyamán mutatják majd be a Junior változatot, amelynek orrába 1,6 literes, 130 lóerős Ford négyhengerest szerelnek, valamikor ezt követően érkezik majd a külső partner segítségével fejlesztett akkumulátoros-elektromos változat.
Az igazán nagy újdonság a Miranda elnevezésű roadster lesz, amely a klasszikus megjelenést ötvözi majd modern technikával. Legalább 500 lóerő teljesítményű V8-as és V12-es motor kerül majd a 4,3 méter hosszú, mindössze 1,1 tonna tömegű karosszériába, ami 3,5 másodperces 100-as sprintet tesz majd lehetővé. Ennél alapfelszerelés lesz a légkondi, a navigáció, a vászontető, csomagtartójába pedig két darab golftáska is elfér majd. Kérdés, lesznek-e elég bátor vásárlók, akik az ismeretlen múltú autóért hajlandóak lesznek 40 millió Ft-ot fizetni?
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!