Most, hogy végre a nagyközönség is láthatja majd az Audi A3 Clubsport Quattro elnevezésű autót, a gyár egy kicsivel több információt osztott meg róla. A legfontosabb azonban mindenképpen a videofelvétel, amelyen egyfelől meglepően visszafogott motorhangot hallunk, másfelől meg működés közben is láthatjuk a légféket.
Erről továbbra is annyit tudunk, hogy a hidraulikus szárny felállításával 250 km/órás tempóról lassítva a fékút 12 méterrel lesz rövidebb, de hogy a gyakorlatban ez hány százalékos javulást jelent, az nem tudjuk. Márpedig ha valakinek ekkora tempóról fékezve 12 méteren múlik, hogy elkerüli-e a balesetet, az már rég rossz.
Persze a függőleges fékszárny már kisebb tempónál is előugrik, ilyenkor azonban közel sem olyan hatásos, sőt, könnyen lehet, hogy az orra előtt hirtelen felbukkanó, villogó LED-csíkokkal súlyosbított spoiler látványán annyira meghökken az A3 Clubsport Quattro mögött haladó másik autós, hogy fékezés helyett inkább elbambul…
Talán ezért is van egy 525 lóerős, 2,5 literes soros öthengeres turbómotor a kocsi orrában; nem túl sok olyan autó van, ami képes lenne követni ennek az Audinak a dinamikáját. „Az Audi A3 Clubsport Quattro megmutatja a Wörthersee-hez érkezett tuningrajongóknak, milyen lehetőségek rejlenek az A3-as családban és az olyan remek erőforrásainkban, mint a 2.5 TFSI” – mondta az autóról Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési vezetője.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!