Nem igazán lehet meghatározni, hogy milyen kategóriába tartozik a Giugiaro műhely legújabb alkotása, a Clipper névre keresztelt bálna. Nagyra nőtt személyautó? Karcsú egyterű? Netán egy aszfaltra szabott öszvér?
Ha ez nem lenne még eléggé bizonytalan, az autóról hiányzik bármiféle márkajellegzetesség. Talán még leginkább a T-Roc által megelőlegezett új Volkswagen formavilágot lehet felismerni, de például a befejezés már nagyon is audis, hiányoznak az igazán különleges részletek. Leszámítva persze az ajtókat, amelyek közös jellemzője, hogy felfelé nyílnak, és hatalmas teret biztosítanak az utasoknak a ki- és beszálláshoz.
A harmadik sorhoz való hozzáférés azért némi gimnasztikát igényel, a 4534 mm hosszú és több, mint 1,9 méter széles karosszériában egyébként nincs túl sok hely, hiszen a két hátsó üléssor ledöntése után mindössze 900 literes lesz a raktér. Több figyelmet fordítottak az újfajta kezelhetőségre, az üléssorok között tologatható kezelőszerv nem egyszerűen érintőképernyős, hanem hologramos, térbeli vezérlést tesz lehetővé.
Az MQB alapra épülő Giugiaro Clippernél virtuális összkerékhajtást valósítottak meg úgy, hogy elöl és hátul is egy-egy 150 lóerős elektromotor hajtja a kerekeket, ezen felül még annyit tudunk, hogy 205 km/óra az elektronikusan korlátozott csúcssebesség és ideális körülmények között akár 540 km-es távolságra is képes eljutni. Azonban még megközelítő évszámot se tudtak mondani, hogy mindez mikor válhat valósággá részben . És ezen még az a tény se segít, hogy rögtön egy második Giugiaro Clippert is készítettek, amelyet Ducati-színekbe öltöztettek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!