Legkésőbb a Peugeot 308 R tanulmány bemutatásakor nyilvánvaló lett, hogy a Peugeot nem csak hétköznapi modelleket fog kínálni új kompakt autójából. Még nem tartunk ott, hogy megvásárolható legyen a 270 lóerős forró ferdehátú, de egy lépéssel már közelebb kerültünk hozzá a Peugeot 308 GT-vel.
Apró, de hatásos módosításokkal teszik sportosabbá a megjelenést, például elöl 7, hátul 10 mm-rel csökkentik a hasmagasságot, a kerékjáratokba pedig különleges megjelenésű, 18 colos felniket tesznek, amelyek nem egyszerűen esztergált felületűek, de a mintásak a küllőik. Két, lapos téglalap alakú végződése van a kipufogónak, a hűtőrácson apró GT jelvény segíti az azonosítást. Az utastérben is leginkább ez utóbbi, mármint a kormány alsó küllőjében elhelyezett GT felirat árulkodik a nagy sportosságról, de azért egyedi az ajtókárpit és a fejtámlákon is ott találjuk az oroszlánt.
A vezethetőséget a normálnál 10 illetve 2 százalékkal merevebb rugók, elöl 330 hátul 268 (az SW-nél 190) mm átmérőjű tárcsákat használó fékrendszer javítja, az elektronikus menetstabilizáló teljesen kikapcsolható, és az elektromos kormányszervo működését is áthangolták. Turbónyomás- és teljesítménymutató is van a műszeregységben.
Az ötajtós és a kombi karosszériával egyaránt választható lesz a Peugeot 308 GT, amelyhez kétféle erőforrást lehet kérni. A 2,0 literes, 180 lóerős BlueHDi változatlan formában kerül a motortérbe, de itt csak automatikus váltóval kérhető, az 1,6 literes benzines turbómotor 204 lóerővel hajtja az első kerekeket – ez csak kézi váltóval létezik. Franciaországban nem sokkal a premiert követően, már októberben beárazzák az újdonságot, amely nem sokkal ezt követően Európa-szerte rendelhető lesz. Később még várható a Peugeot 308 GTi (1.6 THP, 250 LE) és a Peugeot 308 R (1.6 THP, 270 LE) is, legalábbis a francia gyár szervizprogramjában ezek az opciók is ott szerepelnek az autó mellett.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!