Júniusban jelentette be az Accelerate Forward – Road to 6.5 nevű programját a Volkswagen, amelynek keretében 2026-ra akarják elérni a 6,5%-os haszonkulcsot az MQB és MEB műszaki alapokra koncentrálással. Ehhez képest most Thomas Schäfer a márka vezetője a mintegy 2000 VW menedzsernek megtartott online értekezleten már arról beszélt, hogy a következő hetek és hónapok nagyon nehezek lesznek a Volkswagen márka számára, amelynek a túlélés a cél – a következő 3 évben 10 milliárd eurót kell megspórolni, ezért azonnali költési stop-ot rendelt el. Több területen is megugrottak a költések, miközben a struktúrák és folyamatok átalakítása bonyolult, lassú és nem rugalmas.
Az eddigi tervek alapján 2025-re a világ legnagyobb villanyautó-gyártója akart lenni a Volkswagen, ennek érdekében alakítja át a működését, azonban a piac még nem vevő a villanyautókra. A konszern az idei első félévben 50%-kal növelte a villanyautó eladásait – ennek a feléért felel a Volkswagen márka –, így is „csak” 321 600 példánynál tart, ami az értékesítések 7,4%-át jelenti. Ráadásul most Kínában is visszaesett az eredmény, a belső égésű motorokkal szerelt autókkal is szenvednek, és a Tesla által elindított villanyautó-árharc miatt (az ID.3-as az európaihoz képest féláron adják) az akkumulátoros-elektromos autókkal is ráfizetnek.