A hibrid technológia úttörője a Toyota, és egészen mostanáig azért nem erőltették a villanyautókat, mert műszaki szempontból egyelőre nem látják annak értelmét. Mostanáig 18,1 millió öntöltő hibridet gyártottak, amelyekkel akkora CO2-megtakarítást értek el, mintha már 5,5 millió akkumulátoros-elektromos autó futna az utakon; épp csak sokkal kevesebb akkumulátor-felhasználással. A 18,1 millió öntöltő hibrid összes akkumulátorát felhasználva mindössze 260 000 villanyautónyi mennyiséget kapunk.
A japánok nem csak a környezeti hatás mértéke miatt foglalkoztak csak kis szériában villanyautókkal, hanem azért is, mert a jelenlegi lítium-ion technológia még számos gyermekbetegséggel küzd. Ezek közül sokat kiküszöböl majd a szilárdtest-akkumulátor, amelyek megjelenését nagy szériában 2025-re teszik. Ezek a hosszabb életű, nagyobb energiasűrűségű és biztonságosabb akkumulátorok már olyan ügyfél-előnyöket nyújtanak, hogy a Toyota most bejelentette: még ebben az évtizedben 14 milliárd dollárt, azaz 4150 milliárd Ft-ot fordít ezekre. Ebben az összegben benne van a fejlesztés, illetve 2030-ig bezáróan globálisan 200 kWh saját gyártókapacitás kiépítése is. A Toyota úgy számol, 2030-ban 8 millió öntöltő/plug-in hibrid autót és ezeken felül 2 millió akkumulátoros-elektromos/tüzelőanyagcellás-elektromos autót fog gyártani.
A Toyota első, teljes egészében saját fejlesztésű villanyautója a bZ4X lesz (testvérmodellje a Subaru Solterra), amelynek sorozatváltozatát hamarosan leleplezik. Ennél azt vállalják majd, hogy 8 év után még legalább 90% lesz az akkumulátor-kapacitása, ami rekord értéknek számít, a konkurenciánál 70-80%-ban húzzák meg a határt.