A nők statisztikailag jobbak a kormány mögött egy az Egyesült Királyságban végzett felmérés szerint. Sokkal kevesebb balesetbe keverednek. Ilyen felmérések gyakorta vannak a világban, és az eredmény akár az angliaival ellentétes is lehet.
Meggyesfalvi Tamás rendőr alezredes, a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság osztályvezetője tényszerű adatokkal ezért nem tudott szolgálni a balesetokozás nemek szerinti arányáról megyénkben, mert nem készül ilyen statisztika. Készül viszont életkor szerinti megbontásban – tudtuk meg tőle. Az elmúlt évi adatok azt mutatják, a baleseti rangsorban a kétes első helyet a 41-60 éves korosztály „szerezte meg”. Bár ma még nem abszolút elsők a 60 év fölöttiek, de tendenciáját tekintve egyre inkább közelednek, növekszik az arányuk. A rendőr alezredes szerint ennek oka az aktivitás korának kitolódása, van, aki még 80 felett is volánhoz ül.
– Ami az alapkérdést illeti: tapasztalataim szerint, bár ezt adatokkal nem tudom alátámasztani, a nők kevesebb balesetet okoznak. Magyarázata is van ennek. A hölgyek szabálykövetőbbek, defenzívebb vezetők, megfontoltabbak – indokolt a szakember.
Az egri Fiser István több évtizede oktat már gépjárművezetést. Őt egy csaknem húsz éve az újságnak adott nyilatkozatával szembesítettük: 1996-ban úgy fogalmazott, hogy női tanulóvezetők jobbak, mint a férfiak.
– Ezt az állításomat fenntartom, bár ha nemcsak a tanulási időszakra, hanem a tényleges közlekedés egészére is kell véleményt mondani, akkor finomítok rajta, hiszen mindkét nem tagjai között egyaránt vannak jó és rossz vezetők. A hölgyek figyelmesebbek, empatikusabbak. Oktatás során egy fiatalembernek ötször is el kell mondani valamit, egy nőnek csak kétszer. Működik nála a szégyenérzet, amiért elsőre nem tudta megjegyezni. A járművezetőkkel szemben nincsenek előítéleteim, de azért annyit megkockáztatok: a szebbik nem óvatosabb a volánnál.
Tettünk kísérletet arra is, hogy egy házaspárt kérdezünk, anélkül, hogy tudnának arról, a másik felet is faggatta munkatársunk.
Magdus Csaba, az egri Michelin Emblémás Gumibörze egyik cégtulajdonosa szerint kis különbség van ugyan, de a férfiak javára. Ahhoz, hogy valakit jó vezetőnek tekinthessünk, szerinte elsősorban a közlekedésben való sok tapasztalat kell, s a körültekintő vezetés. Neje is a férfiak mellett voksolt, csak sokkal határozottabban.
– Férfi munkatársak között dolgozok, ezért is látom naponta, hogy őket a józan ész, az érvek vezérlik, míg a nőkön időnként az érzelmek uralkodnak. A járművezetésekor is. A férfi sofőrök jobbak, sokkal objektívebben ítélik meg a helyzetet – fogalmazott a feleség és társtulajdonos.
Ujváriné Kormos Juditot az köti szorosabban a személygépkocsikhoz, hogy biztosító társaságnál dolgozik, ahol naponta foglalkozik kötelező felelősségbiztosítással, vagy más gépjármű-biztosításokkal.
– Tapasztalataim szerint, és ezt nő létemre mondom, a hölgyek egyre agresszívebbek vezetés közben és még pofátlanul is viselkednek. Nemtől, kortól függetlenül azt látom, romlik a közlekedési morál, vitás helyzetben mennek a ki- és beszólások – fűzte hozzá.
A felsőtárkányi Bajzát Krisztián nemcsak vezeti az autót, de hobbi szinten szereli is. Ő a nők mellett tette le a voksát.
– A feleségem is jól vezet. Szerintem a hölgyek figyelmesebbek, alaposabbak, nem kockáztatnak – állította.
A szebbik nembéliek kevesebbet hibáznak
Valószínűleg soha nem kapunk megnyugtató választ arra a kérdésre, hogy a nők, avagy a férfiak vezetnek-e jobban. Ahány felmérés, annyi eredmény ezen a területen – egy friss brit kutatás szerint például a nők teljesítenek jobban a kormány mögött. A Car Rentals UK összesen 700 embert kérdezett meg felmérésében, amelynek eredménye szerint a férfiak 57 százalékának volt már egy vagy több balesete, miközben a nőknél ugyanez az arány 44 százalék. Ám 65 éves kor felett még szélesebbre nyílik az olló: ebben a korcsoportban a férfiak hatvan százalékának volt már balesete a nők harminc százalékával szemben.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!