Egyelőre még nincs igazán nagy újdonság a második generációs G-osztályhoz, hiszen a Genfi Autószalonon is a 4,0 literes V8-as biturbóval állítják ki a terepjárót, épp csak a teljesítményt csavarják fel 585 lóerőre és 850 Nm-re. Ez a hatalmas teljesítmény 4,5 másodperces 0-100 km/h sprintre és 220 vagy 240 km/h-s csúcssebességre elég (az előd 5,4 másodperc alatt sprintelt 100-ra és 210 km/h volt a vége).
Persze manapság már nem csak ezektől az adatoktól hemzseg a sajtóközlemény, a reménybeli vásárlóknak azzal is tisztában kell lennie, hogy motorleállító, hengerlekapcsolás és 7 helyett 9 fokozat segíti a takarékoskodást, már ha a laboratóriumi körülmények között regisztrál 13,2 l/100 km annak nevezhető.
A Mercedes-AMG modellek közös jellemvonása a Panamerica-hűtőrács, amelyet több-kevesebb sikerrel adaptáltak a dobozforma G-osztályra, ezen kívül a nagyobb légbeömlőkkel rendelkező első hűtőrács és a hátsó kerekek előtt, oldalt kivezetett kipufogó árulkodik a nagy teljesítményről.
Már az alapmodellnél is az AMG mérnökei készítették a futóműhangolást, a G 63-nál akár 22 colos felnikkel, és szériában adott elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal teljesedik ki a tudás. Az osztómű a vezetési élményt helyezi az előtérbe azzal, hogy a motor nyomatékának 40%-át küldi előre és 60%-ot hátra. A Genfi Autószalonon lesz a Mercedes-AMG G 63-as bemutatója, júniustól lehet megvásárolni, a piaci bevezetéskor választható Edition 1 limitált szériánál a piros színt választották kontrasztnak a karosszérián és az utastérben is.