Ahogy a Lupo 3L technikáját is felhasználták a sportos változathoz (Lupo GTi), úgy a Volkswagen XL1-es se marad meg egyszerű takarékos autónak. Korábban már pletykáltak erről, de most maga Ferdinand Piëch vázolta fel a tervet.
A Volkswagen Projekt XL Sport hajtásáról a Ducati 1199 Panigale 190 LE/123 Nm teljesítményű erőforrása gondoskodik, amelyet kiegészítenek egy extra szíjtárcsával a klímakompresszor és a nagyobb teljesítményű generátor meghajtására. A váltó a 7 fokozatú, dupla kuplungos egység, amely előtt még lesz egy fordulatszám-felező áttétel is. Alaposan átalakítják a karbon-karosszériát az új hajtás miatt, ráadásul ennek a végén a saját tömeg kevesebb lesz, mint 795 kg, hiszen megszabadulnak a hibrid-hajtás minden súlyos elemétől – akkumulátor, hajtó-elektromotor.
Egyelőre csak arról van szó, hogy a fejlesztőrészleg tapasztalatszerzésre használja majd az autót, de könnyen lehet, hogy végül ez is megvalósul a végül 111 000 eurós áron piacra dobot XL1-hez hasonlóan. Ráadásul könnyen lehet, hogy az egyszerűbb technika miatt az XL Sport még olcsóbb is lehet majd, mint a szupertakarékos hibrid…