Állandóan hangoztatja a Citroën, hogy a Different Spirit (DS) almárkája anti-retró szemléletű, a legújabb autón mégis egy olyan részletet fedezhetünk fel, ami bizony a múltban gyökerezik.
A koda 105-ös nem letekerhető hátsó ablakának luxusában részesülnek a Citroën DS4-es második sorában utazók, hiába a külön ajtó, az ablakot beragasztották a keretébe. A Citroën szerint ez így van rendjén, hiszen az autó egy kupé, amelynél megszokott dolog, hogy a praktikusságot feláldozzák a szépség oltárán. De akkor miért voltak annyira fontosak a második sorban utazó emberek, hogy külön ajtót vágtak nekik? Erre is van válasz: így rövidebb lehetett az első ajtó, amelyet parkolóházban is könnyű kinyitni. Akkor ezek szerint a DS3-ast elrontották?
Letekerhető hátsó ablak nélkül egyébként könnyedén lehetne létezni, ha kaptak volna külön légkiömlőt a második sorban utazók. Azonban ebben a prémium-termékben nincs ilyesmi, még felár ellenében sem. Pedig a több fokozatban működő klímakompresszor a legjobb bizonyíték arra, hogy teljesen új légkondicionáló-rendszert készítettek a DS4-es kedvéért. Ettől eltekintve azonban nem lehet nagyon belekötni az autóba, amely szabadidő-autó-kupé karosszériájával végre egy igazán különleges Citroën.
Az emelt hasmagasság csak optikai csalódás. A legalább 17, de inkább 18 és 19 colos felnikre olyan peres abroncsokat szerelnek, amelyek még egy padka megmászását is komoly kihívássá teszik. Szükségpótkerék a 17-18 colos felnikhez jár, kivéve a robotizált váltós modelleket – azoknál a 189 colos felnis DS4-esekhez hasonlóan defektszett lapul a csomagtér padlója alatt. A választás egyébként nehéz dolog, kilométeres extralista, rengeteg fényezés, felni, kárpitozás segítségével lehet a megszokottnál jobban az egyedi ízlésünkhöz alakítani az autót.
Legalább a motorkínálattal nem kell sokat vesződni. Azt kell csak eldönteni, kis- vagy nagy teljesítmény, illetve benzin- vagy dízelmotor kell-e nekünk. A 112 lóerős dízeltől a 200 lóerős benzines turbómotorig terjedő választék szabványos átlagfogyasztása 4,4-6,5 l/100 km között alakul. Előbbi a robotizált váltós 1.6 e-HDi, utóbbi a kétszáz lóerős, kézi váltós benzines turbómotor.
A hazai bemutató alkalmából utóbbival kezdtem az ismerkedést. Az 1,6-os turbómotor jól húz, nyomatékból is viszi a karosszériát. Alig van hangja, a hosszú fokozat miatt nem sportos, hanem túraautós a DS4-es ezzel az erőforrással. Csak az nem stimmel az összképpel, hogy a feszes hangolás és a nagy kerék miatt rázós a haladás. Ugyanez elmondható a kétliteres, 163 lóerős dízelmotorral szerelt autóról is, amely ugyanolyan jól megy, mint a benzines csúcsmodell, csak hangosabb annál. Az ok természetesen a motor, azonban nem a kerregés, hanem a turbó folyamatos fújtatása és gyakori fütyülése miatt lehet jobban hallani a négyhengerest.
Végül a kézi váltós, 1,6-os dízelt vittem el egy körre. Ezzel is tökéletesen jól lehet autózni, sőt, annak ellenére, hogy ezen is 18 colos kerekek voltak, ennek valahogy elviselhetőbb volt a rugózása – papíron mindössze 30 kg van az 1,6-és és a 2,0 literes dízel között, azaz nem ez, hanem az eltérő hangolás lehet a különbség indoka. A legolcsóbb Citroën DS4-es 5 500 000 Ft (1.6 VTi Design), a legdrágább 7 890 000 Ft (1.6 THP 200 Sport), és azonnal megvásárolható az összes magyarországi márkakereskedésben.