A BMW 3-as sorozat és a BMW 4-es sorozat a menetdinamika és az utazási komfort optimális egyensúlyát tekintve is mérceként szolgál a prémium szegmensben, a hamarosan bemutatkozó BMW i4 pedig készen áll arra, hogy eme előkelő szerepkört a hálózatról tölthető modellek mezőnyében töltse be. A bajor prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású, négyüléses Gran Coupé modellje a zéró emissziójú mobilitást a vezetés színtiszta élményével egyesíti.

„Most először, az első skiccektől kezdve olyan BMW modellt terveztünk, amely tisztán elektromos meghajtással kelti életre a márka által fémjelzett sportosságot. A BMW i4 ízig-vérig BMW – ráadásul tisztán elektromos meghajtással” – fogalmazott David Alfredo Ferrufino Camacho. Néhány hónappal világpremierje előtt a BMW i4 a sorozatgyártást megelőző utolsó menetdinamikai teszteket futja, amelyek célja, hogy a mérnökök tökéletes harmóniába hangolják a modell hajtáslánc- és futómű-technológiáját. Tekintve, hogy az elektromos motor késlekedés nélkül, már álló helyzetből is képes leadni maximális teljesítményét, elengedhetetlen, hogy a futómű-technológia minden vezetési szituációban mérnökien precíz irányíthatóságot és vérpezsdítő kanyarsebességet, a legszélsőségesebb időjárási körülmények és útviszonyok közepette pedig tökéletesen kiegyensúlyozott menetdinamikát és utazási komfortot garantáljon. A finomhangolási folyamatok során a BMW Group tervezőmérnökei maximálisan kiaknázzák több évtizedre visszatekintő, hajtáslánc- és futóműtechnológia-fejlesztési szaktudásuk legjavát, amelynek köszönhetően a BMW i4 kiforrott prémium modellként érkezhet meg az utakra, olyan magával ragadó vezetési élménnyel, amely egyedülálló a szegmensben.

390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményével a BMW i4 letaglózó gyorsulásra képes: a modell álló helyzetből mindössze 4 másodperc alatt sprintel fel 100 km/órás sebességre. A gyorsulásnál azonban még megdöbbentőbb a hajtáslánc rendszerreakciója. A karosszériadőléseket típus-specifikus lengéscsillapító-technológia csökkenti, miközben a BMW által kifejlesztett, rendkívül gyorsan és pontosan beavatkozó hajtásfüggő kipörgés-korlátozás (ARB technológia) minden vezetési szituációban optimális tapadást és tökéletes menetstabilitást garantál – még csúszós útfelületen is. Ez teszi a BMW i4 által kínált gyorsulási élményt egyszerre izgalmassá és megnyugtatóvá, hiszen a sprint intenzitását sem a kerekek kipörgése, sem a korrigáló kormánymozdulatok nem csökkentik.

A letaglózó gyorsulás ugyanakkor csak egy a BMW i4 kimagasló menettulajdonságai közül, hiszen a modell hajtáslánc-technológiája a vezető minden mozdulatára azonnal reagál – legyen szó akár a gázpedálról, akár a kormányműről, akár a fékrendszerről. Az agilitás és a precizitás ilyen magas szintű kifejlesztéséhez a BMW i4 előfutáraként bemutatott tanulmányautó biztosította a szükséges tervezési előfeltételeket, így többek között a koncepció hosszú tengelytávolsága, széles nyomtávjai, típus-specifikus kerékjárat-kialakításai, nagyméretű keréktárcsái, valamint rendkívül magas torziós merevsége, alacsony súlypontja és tengelyek közötti optimális terhelés-elosztása.

Mint ilyen, a BMW i4 hajtáslánc- és futómű-technológiájának megtervezésekor, illetve finomhangolásakor a tervezőmérnökök a modell tanulmányautójának összes paraméterét részletesen figyelembe vették, hogy a BMW i4 minden vezetési szituációban a márka által fémjelzett vezetési élményt éltesse. A kerékfelfüggesztéseket és a lengéscsillapítókat a folyamatos, optimális úttartás szempontjai szerint tervezték meg, állították be és hangolták tökéletesre. A gyakorlatilag hangtalan hajtáslánc és a kifinomult futómű-technológia ugyanakkor így még magasabb sebességnél is könnyed, szinte lebegő haladási élményt kínál, amelyet sem az úttest egyenetlenségei, sem a tapadási nehézségek nem befolyásolnak.

„A BMW i4 egyszerre sugall könnyedséget és agilitást, illetve masszív felépítést és magabiztosságot” – mondta David Alfredo Ferrufino Camacho. „Kimagaslóan megbízható irányíthatóságával és magas szintű kanyarstabilitásával olyan, mint ha szó szerint odaragasztaná magát az úttesthez. Egyenesben mindegyik tisztán elektromos meghajtású autó képes látványos gyorsulásra, a BMW-nek azonban ez nem kihívás. Ennyivel nem elégszünk meg” – tette hozzá a BMW i4 fejlesztési vezetője.

A BMW i4 mindezek ellenére játszi könnyedséggel irányítható – még a legtempósabb vezetési szituációkban is. A kormánymű természetes irányfelismerő viselkedése és a fékrendszer erőteljes, pontos adagolhatósága mellett kulcsfontosságú e téren a kormány áttételezése is: a BMW i4 már a kormánykerék legkisebb megmozdítására is mérnöki pontossággal reagál, miközben minden vezetési szituációban precízen, hajtási befolyásoktól mentesen ad visszajelzést a vezetőnek – még a legintenzívebb kigyorsítások és a legerőteljesebb lassítások közben is. A sávváltások még magasabb sebességnél sem megerőltetőek, a hosszúra nyúló, pihentető utazások közben pedig a sebességfüggő Servotronic kormányrásegítés gondoskodik róla, hogy az úttest egyenetlenségei ne jussanak át az utastérbe.

A BMW i4 magával ragadó menetdinamikai tulajdonságainak egyik alappillére, hogy a teljesítmény nem megy az utazási komfort rovására. A tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé a hétköznapokban is kompromisszumok nélkül használható. A modell padlólemezébe épített, legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia egyetlen feltöltéssel akár 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot is garantál (a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint), a hosszúra nyúló, kényelmes utazásokban pedig a futómű-technológia is maximálisan partner. A jövőbe mutató műszaki megoldás alapja a prémium minőségű, típus-specifikus alkatrészekkel dolgozó, részletekbe menően finomhangolt lengéscsillapító-technológia, amely nem csupán az úttest egyenetlenségeiből fakadó, de a kanyarodások közbeni karosszériadőléseket is képes hatékonyan csökkenteni. A kerékfelfüggesztések és a lengéscsillapító-technológia típus-specifikus hangolása nagymértékben hozzájárul a BMW i4 harmonikus vezethetőségéhez.