Néhány meghívott újságírót autóztatott meg a Mercedes-Benz Svédország északi részén, egy befagyott tavon kialakított pályán, a színes álcázással ellátott A45 prototípus anyósülésén mehettek pár kört úgy, hogy Reinhold Renger, a cég vezető instruktora ült a volán mögött. Az M260-as családba tartozó 2,0 literes négyhengeresnek annyi alkatrészét tervezték újjá, hogy az szinte új motornak számít, alaphelyzetben 390, az S változatban pedig 420 lóerőt tud majd – nemhivatalosan, hiszen ezek az értékek csak becslések.
Az osztrák Magna Powertrain segítségével készítették az új összkerékhajtást, amely elektro-hidraulikusan vezérelt többtárcsás központi differenciálművet kap, a hátsó tengelyen pedig differenciálmű helyett két tengelykapcsolót alkalmaznak; a nyomaték 100%-át tudja akár az egyik hátsó kerékre irányítani a rendszer, természetesen a korábbinál sokk több érzékelő jele alapján sakkozza az épp megfelelő elosztást a vezérlőegység.
A prototípusnál kalandos volt a drift-mód aktiválása. Először is ki kell választani a „Race” üzemmódot, majd kikapcsolni a menetstabilizálót, egyszerre meg kell húzni mindkét kormány mögötti váltófület, és végül az egész nyugtázásaként a jobb oldali váltófület kell meghúzni. Ezt követően indulhat a kilincselés, hiszen ilyenkor túlnyomóan a hátsó tengelyre küldi a motor nyomatékát az összkerékhajtás – a stabilitás megőrzése és a kormányzás megkönnyítése miatt mindig jut nyomaték az első kerekekre.