A Goodwood FoS-on hivatalosan is bemutatkozott a Mercedes-AMG két új kompakt sportolója, az ötajtós A 45 és a négyajtós kupé CLA 45, amelyek a világ legnagyobb teljesítményű négyhengeres motorjait kapják; alapesetben 387, az S modellben 421 lóerős teljesítménnyel.
Az új fejlesztésű, 2,0 literesnél speciális eljárással öntik az alumínium blokkot, kovácsolt acél a főtengely, kovácsolt alumínium dugattyúkat használnak, a hengerfal Nanoslide felületkezelése kétszer tartósabb az egyszerű öntvénynél. A hengerfejben nagyobb átmérőjű kipufogószelepeket használnak, golyóscsapágyak csökkentik a turbófeltöltők súrlódását, így gyorsabban éri el a 169 ezer/perces fordulatát a forgórész. A légkondicionálót használva javítják a töltőlevegő-hűtő hatásfokát. Mindezek eredményeként a teljesítmény a normál változatban 387 lóerő 6500/percnél, a maximális nyomaték 480 Nm 4750-5000/perc között, az S modellben 421 lóerő 6750/percnél és 500 Nm a maximális nyomaték 5000-5250/perc között; a leszabályozási fordulat 7200/perc.
A váltó az új fejlesztésű 8 fokozatú, duplakuplungos egység, amely köztes gázzal kapcsol vissza, a 4Matic+ összkerékhajtásban nincs hátsó differenciálmű, hanem két elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsoló közvetíti a motor nyomatékát a hátsó kerekek felé. Ez nemcsak jobb nyomatékszabályozást tesz lehetővé, de Drift módot is – Race üzemmódban az ESP-t kikapcsolva, a váltó Manuális állásában érthető el ez a funkció.
Nemcsak az alap A-osztályhoz és CLA-hoz képest merevítik a karosszériát, de a 35-ös modelleknél használt alsó motortér-merevítő mellett elöl-hátul további keresztmerevítőket is használnak a felfüggesztés stabilizálására. A végsebesség elektronikusan korlátozott 250 vagy 270 km/óra, a 100 km/órás sebességet pedig 4,0 vagy 3,9 másodperc alatt éri el az A 45 AMG és A 45 AMG S, a CLA a nagyobb tömeg miatt egy tizeddel lassabb.