Miután kémfotók miatt már közreadtak pár képet az új Jeep Cherokeeról, közel sem üt olyan nagyot most az újdonság, ahogy azt a gyár remélte. Azonban ha azt vesszük, hogy az első fotók megjelenése óta beszélnek a típusról, akkor bizony bejött a merész forma.
Igazából csak az orrnál történt ámokfutás, oldalról és hátulról nézve hozza a nagy átlagot a megjelenés. Mindezt egyébként a Fiat C-Evo padlólemezére építették fel, azonban a benzinmotorok már amerikai fejlesztések. Az alapváltozatot 2,4 literes, 178 lóerős négyhengeres hajtja, itt mutatkozik be az új fejlesztésű, 3,2 literes V6-os 271 lóerős teljesítménnyel. Mindkét erőforráshoz alapáron adják a ZF fejlesztésű, 9 fokozatú automatikus váltót.
A Trailhawk elnevezésű, fekete matrica dekorral megvadított kivitel terepgumikat és zárható hátsó differenciált kap, ezt szánják azoknak, akik néhanapján elhagyják az aszfaltutat. Az utastér első ránézésre is nagyon fiatos hangulatú, a műszerfal közepét a hatalmas képernyővel rendelkező kommunikációs fejegység uralja, a vezetővel szemben monitor, nem analóg műszerek informálnak. Az Egyesült Államokban az év második felében indul az új Jeep Cherokee forgalmazása, Európába várhatóan jövőre jut majd el az autó – és mifelénk egész biztosan elérhető lesz a 2,0 literes Multijet dízellel is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!