Az Audi és a Mercedes-Benz is már generációk óta kínál kombi befejezést a középkategóriás sportmodelljénél, az M GmbH eddig csak az 5-ös sorozatnál kínált ilyet – mostanáig, a fél évszázados jubileum alkalmából 4 tagúra bővítették az M3/M4 karosszériaválasztékát. A BMW M3 Touring Competition változatban kezd, tehát az 510 lóerős teljesítményű soros 6 hengeres biturbó hajtja mint a 4 kerekét, a váltó 8 fokozatú automatikus.
A többi modellről ismert módosításokat kapja a karosszéria, tehát óriási méretű vesékkel indít, hogy aztán kiszélesített kerékjáratokban folytatódjon, és 4 jól látható kipufogót mutató lökhárítóban végződjön. Újdonság a tetősín, amelyet minden esetben fényes feketére fényeznek a hátsó tetőspoilerrel együtt, alapesetben ilyen a tetőlemez is, de kérhető a karosszéria színére fújt tető is. A 40:20:40 arányban osztott hátsó támla ledöntésével az alapesetben 500 literes csomagtér 1510 literre bővíthető, széria az elektromos ajtómozgatás és a külön nyitható hátsó szélvédő, felárasak a csomagok mozgását dinamikus vezetés esetén megakadályozni hivatott felnyitható sínek.
A lépcsős hátú, összkerékhajtású M3 Competition-höz képest 85 kg-mal nehezebb a Touring változat, így a 0-100 km/óra gyorsulás időtartama 1 tizeddel romlik, de a 3,6 másodperces értékre azért így se lehet panasz, a 0-200 km/óra gyorsulást 12,9 másodperc alatt tudja le a sportkombi, a végsebesség 250 vagy M Driver’s Csomag rendelése esetén 280 km/óra. Felár ellenében kaphatóak a vezetési élményt növeli karbon cuccok, úgymint fékrendszer és első kagylóülések – ezek egyébként 9,6 kg-ot spórolnak a széria sportülésekhez képest.
https://youtu.be/kl37iXKXreQ
Az M GmbH szakemberei egyébként azzal próbálják elcsábítani a vásárlókat a konkurencia hasonló modelljeitől, hogy még egy álcázott prototípussal megfutották a Nürburgring kombi-körrekordot, ami aktuálisan 7:35.060.