Magabiztosabb kiállású lett a BMW H1-es szabadidő-autó 3. generációja a meredekebb orral, a nagyobb vesékkel, az utastérben az ívelt kijelzőnek (10,25 colos képátlójú monitor és 10,7 colos képátlójú központi érintőképernyő) köszönhetően lett rendezettebb a kialakítás. A normál megjelenés mellett a szabadidő-autós stílust erősítő xLine és a sportos M sport csomagokra is be lehet fizetni, az összesen 12-féle fényezés között selymesfényű finis is lesz, a maximális felniméret 20 col.
A BMW 8.0 operációs rendszerből adódó könnyebben átlátható menünek és a fejlett hangvezérlésnek (magyarul nem érhető el) köszönhetően már nincs szükség az iDrive kezelőszervre, így több tárolóhelyet kapnak az elöl ülők, a második sorban a több helynek örülhetnek az utasok, illetve annak, hogy a 40:20:40 arányban osztott támla dőlésszöge külön-külön állítható. A csomagtér alaphelyzetben (legmeredekebb támlaállás mellett) 540 liter, támladöntés után 1,6 köbméteres a raktér. A rend kedvéért 4 darab USB-C és 2 darab 12V-os töltő jár alapáron.
Amikor 2022 októberében megkezdődik a forgalmazás, az alapmotor (18i, 156 LE) nem kap rásegítést, a 4 hengeres motorok (23i 218 LE, 18d 150 LE, 23d 197 LE) 48 voltos lágyhibrid rendszert kapnak. Minden esetben alapfelszerelés a 7 fokozatú duplakuplungos váltó, az xDrive összkerékhajtás opcionális. Nem kell sokat várni a kínálatot megkoronázó iX1-esre sem, azt novembertől kezdve szállítják, az eDrive30 jelzésű hajtás 2 hajtómotort kap 313 LE/494 Nm rendszerteljesítménnyel, ami 5,7 másodperces 0-100 km/óra sprintre elég, a 66 kWh kapacitású akkumulátorral 413-438 km a szabványos hatótávolság. Ezzel együtt jelenik meg a kínálatban a plug-in hibrid hajtás, az xDrive25e (1,5-ös turbómotor, 245 LE/477 Nm rendszerteljesítmény) és az xDrive30e (1,5-ös lágyhibrid turbómotor, 326 LE/477 Nm rendszerteljesítmény), amelyek 78-89 km-es szabványos elektromos hatótávolságokkal zöld rendszámot viselhetnek.