A Hyundai-Kia konszern prémiummárkája, a Genesis is hasznosítja azt a padlólemezt, amit a Kia Stinger kapott meg elsőként, a G70-es azonban elsősorban a prémiumkategóriás vásárlókat szeretné elhódítani a német/amerikai/brit és japán ellenfelektől.
A márka életében kulcsfontosságú ez az autó, hiszen a többi modellhez képest ez tömegmodell lesz, sokkal nagyobb vásárlói kör számára készül, mint a G80-as vagy G90-es luxuslimuzin. Lee SangYup, a Hyundai és Genesis márkák formatervezésért felelős alelnöke szerint „A G70 a legkisebb, legdinamikusabb szedánunk. A német hármast célozzuk vele.” Nem véletlen, hogy az egyébként a Kia márkához tartozó frankfurti központban rajzolták meg a karosszériát.
A Kia Stinger után már nincs meglepetés műszaki oldalon, tehát 2,0 literes turbót (255 LE) lesz az alap, majd a 3,3 literes V6-os biturbó (370 LE) következik, és lesznek olyan piacok is, ahol 2,2 literes turbódízellel (202 LE) is választható lesz a Genesis G70-es. Alapfelszerelés az automatikus váltó, és rögtön rajtautomatikát is kap a vásárló. Hazájában szeptember 20-tól kapható, az Egyesült Államokba 2018 tavaszán érkezik meg, európai forgalmazása kérdéses.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!