Noha ugyanazokat a formai elemeket használják a negyedik generációs Santa Fe esetén, mint a sokkal kisebb Kona szabadidő-autónál, a nagy méretű szabadidő-autó sokkal komolyabb megjelenésű lett.
A karosszéria hossza 4770 mm (+70), szélessége 1890 mm, magassága 1680 mm, a tengelytávolság 2765 mm (+65). A korábbinál 2 és félszer több nagyszilárdságú acélt használnak a vázszerkezetben, a csavarodási merevség 15,4%-kal nőtt, ami a passzív biztonság mellett a kezelhetőségre is áldásos hatással van. Jobb minőségérzettel rendelkező utasteret ígér a sajtóanyag, a BlueLink 2.0 fejegység fejlett hangvezérléssel (magyar nyelven valószínűleg nem elérhető funkció) rendelkezik. Öt- vagy hétüléses lehet a beltér, a csomagtér utóbbinál 130 literes alaphelyzetben, az ötüléses változatban 625 liter várja a csomagokat.
Dél-Koreában három erőforrással kínálják a Hyundai Santa Fe-t, a 2,0 literes benzines 235 lóerős, a 2,0 literes dízel 186 lóerős, a 2,2-es dízel 202 lóerős. A váltó minden esetben 8 fokozatú automatikus egység, a HTRAC összkerékhajtás legújabb változatát kapja a szabadidő-autó, amelyben a központi differenciálmű teljes egészében elektronikus vezérlésű – ami gyorsabban reagál a korábbi elektrohidraulikus egységnél. Az alapár 28,15 millió won, azaz 6,63 millió Ft.