Jól mutatja a 2003-ban indult Scania Járművezető Versenyek folyamatosan növekvő sikerét és népszerűségét, hogy ismét rekordokat döntött a rendezvénysorozat. Világszerte negyven országból több mint százezer hivatásos, 35 évnél nem idősebb tehergépkocsi-vezető nevezett be az elméleti és gyakorlati feladatok sokszínűségét tekintve is egyedülálló megmérettetésre, amelyen végül Európa 26 országában több mint 23 ezren indultak. Köztük Szabó Attila, aki kiváló teljesítményt nyújtva megnyerte a magyarországi döntőt.
A hagyományosan fantasztikus hangulatú, izgalmakban és látványosságokban gazdag európai döntőn ismét új elemmel bővült a feladatok sora, amely arra hívta fel a figyelmet, hogy milyen hatással van a járművezetésre a kábítószer-, illetve alkoholfogyasztás, a kialvatlanság és a lecsökkent vércukorszint. A tűzoltást pedig összevonták a döntő első manőverezési feladatával, ami látványosabbá tette a versengést. Emellett üzemanyag-hatékony és defenzív közúti vezetés, rakományrögzítés, indulás előtti járműellenőrzés, elsősegélynyújtás és különféle manőverezési feladatok során mérték össze tudásukat a döntősök. Ezúttal a dán Lars SØndergÅrd uralta legügyesebben a nyerges szerelvényt és a versenyhelyzetet a döntő utolsó versenyszámában, megelőzve a német Patrick Schildmannt és a svájci Thomas Knüselt.
Így látták ők
„Legutóbb még országos második helyezettként csak kísérő voltam az európai döntőn, idén azonban már versenyzőként érkeztem, azzal a céllal, hogy a lehető legjobb tudásomat nyújtva Södertäljében is nyerjek. Rendkívül boldog vagyok, hogy sikerült, ám a felkészülésemben nagy szerepe volt a Scania dán járművezető-oktatójának is. Ezenkívül legalább ötvenszer végignéztem a legutóbbi döntőn készített videofelvételeket. Saját vállalkozásom két Scania tehergépkocsival, pontosabban most már hárommal, Dánia déli részén fuvarozik.” – nyilatkozta Lars SØndergÅrd közvetlenül a győzelem után.
„Sokat jelentett, hogy 2012-ben vendégként már ellátogathattam a Scania YETD verseny európai döntőjére, így nagyjából tudtam, hogy mire számíthatok. A feladatok terén nem is ért meglepetés, és sikerült alapvetően megőrizni a higgadtságomat az egész verseny során, ami nagyon fontos. Az viszont hátrányt jelentett a közúti vezetés és a manőverezés terén is, hogy a mindennapokban más típusú nyerges vontatókkal és három méterrel rövidebb félpótkocsikkal szoktam dolgozni. Így nem mindegyik feladatszámban sikerült kiválóan teljesíteni. Ettől eltekintve életre szóló élményt jelentett immár versenyzőként részt venni az európai döntőn, ahol nagyon profi szervezést tapasztaltam. A korhatár szerint akár többször is elindulhatok még a Scania versenyén, így legközelebb is ringbe szállok majd a fődíjért.” – mondta Szabó Attila a versenyt követően.
A Scania először 2003-ban rendezett hivatásos tehergépkocsi-vezetőknek meghirdetett versenyt néhány európai ország részvételével. Azóta világméretűvé fejlődtek a Scania Járművezető Versenyek, ám a rendezvénysorozat küldetése a kezdetektől fogva változatlan: ráirányítani a közúti fuvarozói ágazat érintettjeinek a figyelmét arra, hogy a fenntartható, azaz hatékony, környezetkímélő és biztonságos közlekedés elérésében kulcsfontosságú szerepet töltenek be a megfelelően képzett gépkocsivezetők. Az Európában általánosnak mondható sofőrhiány nyomán a versenysorozat további célja a tehergépkocsi-vezető szakma népszerűsítése. A 2014/2015-ös Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető verseny fő támogatói a Volkswagen, a Schmitz Cargobull és a Michelin, míg fő védnökei az Európai Bizottság és a Nemzetközi Közúti Fuvarozók Egyesülete (IRU) voltak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!