Egy Škoda Kamiq karosszériát vettek alapul a Škoda gyakornokai az idei autó megépítéséhez, majd teljesen átalakították azt. A Fabia Rally2 Evo versenyautó padlóját felhasználva módosították az egyébként összkerékhajtásra fogadására alkalmatlan alapot, erre pedig azért volt szükség, mert nem csak a 2,0 literes turbómotort (190 LE/320 Nm) és a 7 fokozatú DSG-váltót vették át egy Octaviából, de az összkerékhajtást is. A hátsó többlengőkaros, független felfüggesztést padlólemezzel együtt vették át a középkategóriás modellből, a kardántengelyt le kellett rövidíteni.
A 25 gyakornok a gyár mérnökeinek segítségével 4 hónap alatt, mintegy 2000 munkaóra alatt építette meg a teljesen működőképes autót, amely során a hátsó oldalajtókat lehegesztették, a kerékjáratokat kiszélesítették a nagyobb kerekek és a szélesebb futómű miatt. A munkát irányító mérnökök ragaszkodtak hozzá, hogy a karosszéria vonalai tökéletesen fussanak. A Motorsport műhely a tanácsok mellett a bent ülőket rögzítő kamerákat, átbeszélőt is adott a projekthez, illetve a hátsó tetőspoiler is a Fabia raliautóról származik.
A Škoda Afriq legkülönlegesebb része a hátsó ülések helyére beépített Watergen frissvíz-készítő rendszer – a 42 szabadalommal védett rendszert 2009-ben kezdték fejleszteni –, ami a levegő páratartalmából állít elő ivóvizet, az autóba épített rendszer a környezeti tényezőktől függően akár napi 20 liter tiszta vizet tud készíteni.