Műszakilag a Mazda2-es közeli rokona, de mégis kompakt méretű szabadidő-autó az új CX-3-as. A két újdonságnak egyforma a tengelytávolsága, 2570 mm, de a magas építésű modell bő húsz centivel hosszabb, 4275 mm-es. Viszonyításként ez pontosan félúton helyezkedik el a Nissan Juke és Qashqai között, úgy tűnik, mindkét konkurenstől akar vásárlókat elcsábítani a Mazda.
Szándékuk szerint a formatervezők szakítottak minden, a kategóriára jellemző kötöttséggel, de első pillantásra is egyértelmű, hogy szabadidő-autót látunk. Ott vannak az új Mazdáktól megszokott szép nagy ívek meg lemezdomborítások, de mégis könnyen meglehet különböztetni a hasonló stílusú CX-5-östől a kistestvért. A vonalak kiemelésére új metálfényezést fejlesztettek a mérnökök, a kerámia-metál a megszokottól eltérő módon szórja szét a rá eső fényt.
Az utastérben nagy gondot fordítottak arra, hogy a kezelőszervek a vezető keze ügyében legyenek, és hogy a minőségérzet is jó legyen. Utóbbi miatt például a puha műanyag műszerfal-burkolat peremén varrásnak látszó mintát helyeztek el. A második sorban úgy helyezték el a két ülőhelyet, hogy ott egymáshoz közelebb és az első sornál magasabban foglalnak helyet az utasok; többet látnak így az itt utazók, és könnyebben tudnak beszélgetni az elöl ülőkkel.
Egyelőre két erőforrást jelentettek be a CX-3-ashoz, az Egyesült Államokban a 2,0 literes benzinmotor lesz az egyedüli választás, mifelénk az 1,5 literes dízel is választható lesz. Első- vagy összkerékhajtás, kézi kapcsolású vagy automatikus váltó is elérhető lesz. Nálunk tavasszal kerül a kereskedésekbe az újdonság, vételárakat majd később közölnek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!