Idestova 20 éve uralkodik a luxus szabadidő-autó kategória csúcsán a Cadillac Escalade, a mostani modellváltáskor pedig mindent bevetett a GM, hogy ez a jövőben is így maradjon. A padlólemez- és karosszériatársa testvérmodellek (Chevrolet Tahoe és Suburban, GMC Yukon) közül a még nagyobb hűtőrácsával, teljesen digitális belsejével és részben önvezető technológiájával tűnik ki az újdonság.
Itt lép az autók piacára az AKG nevű hifigyártó, az alaprendszer 19 hangszórót és egy mélynyomót tartalmaz, a feláras 36 hangszóróját három erősítő hajtja. Utóbbihoz jár az elöl és hátul ülők hangját rögzítő és azt az utastér többi részébe lejátszó beszélgetés-segítő funkció, a navigáció pedig arról az oldalról mondja a haladási irányt, amerre fordulnunk kell. Alapmotorként adják a 6,2 literes, 426 lóerős V8-ast, később pedig a 3,0 literes soros hathengeres turbódízel is elérhető lesz majd – a váltó minden esetben tízfokozatú automatikus, és összkerékhajtás is van a fedélzeten.