Még 2006-ban, hosszas gondolkodás és költségszámítás után vezette be a General Motors az 5 én/100 000 mérföld (160 ezer km) garanciát a járművek hajtásláncára az Egyesült Államokban, a lépéstől azt remélték, hogy a vásárlók jobban bíznak majd a termékekben. Nagyon úgy tűnik, nem ez a helyzet, hiszen a 2016-os modellévtől kezdődően már a vetélytársak által is kínált 5 év/60 000 mérföld (96 000 km) garanciát vállalnak a hajtásláncra. Ezzel párhuzamosan a 2013-ban bejelentett, négy ingyenes karbantartást tartalmazó csomagot is a felére, azaz két ingyenes karbantartásra csökkentik.
Az ok egyszerű: a közvélemény-kutatások alapján kiderült, hogy a (vetélytársakhoz képest kedvezőnek mondható) garancia vagy a karbantartási költségek nem befolyásolják a vásárlói döntést. Ráadásul nem arról van szó, hogy egy sokadik szempont, egyáltalán nem veszik figyelembe a garancia- vagy karbantartási védelmet az ügyfelek. A Buick és Cadillac márkák megtartják a két évvel ezelőtt 6 év/70 000 mérföldre (112 ezer km) módosított garanciájukat, a Volt hibridnél marad a hajtásláncra és akkumulátorra vállalt 100 000 mérföldes (160 ezer km) garancia. Az Egyesült Államokban a GM lépését követően egyedül a Hyundai és Kia kínál az ellenfeleknél kedvezőbb garanciafeltételeket, a dél-koreai cég 10 év/100 00 mérföld (160 ezer km) garanciát vállal a hajtásláncra.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!