Korai lenne még temetni a kínai autópiacot, ahol egy több mint 15 százalékos csökkenéssel áprilisban alig 1,552 millió autó talált gazdára. Ez 27 hónapot követően (2009. február) az első csökkenést jelenti, és több oka is van.
A torpanást kiváltó ok a kínai kormányzatnak az az intézkedése, amellyel nem csak Pekingben, de több más nagyvárosban is korlátozták a kiadható rendszámok számát; ez a különösen nagy darabszámban autókat felvevő területeket érintette. Azonban ez csak egy mérsékelt csökkentést eredményezett, ami igazán lecsökkentette az autóeladások számát, az a japán katasztrófa volt. Mivel földrajzilag sokkal közelebb vannak a kínai gyárak Japánhoz, az alkatrész ellátási gondok sokkal hamarabb jelentkeztek náluk, mint mondjuk Európában vagy az Egyesült Államokban. Az egyre növekedő benzinárak is több vásárlót elriasztottak.
A rendszámok számának korlátozása úgy vezetett az eladások csökkentéséhez, hogy a családok már nem két autót – egyet apunak, egyet anyunak – vesznek, hanem mondjuk egy hétszemélyes egyterűre ruháznak be, amelyet aztán közösen használnak. A visszaesés egyébként az 1,6 liternél kisebb motorral szerelt autóknál volt jelentősebb, a piacnak ezt a részét pedig jellemzően a kínai gyártók szolgálják ki.