Nem járt el az idő a Mercedes-Benz GLC szabadidő-autó felett, azonban a három és fél évvel ezelőtt piacra dobott típus mára egyszerűen elavult; sok új technológiát mutatott be a stuttgarti márka, amelyek egyszerűen nem hiányozhatnak már egy ilyen autóból. Ezek közül a világnyelveken beszélő vásárlók számára a leghasznosabb az MBUX digitális asszisztens megjelenése, és természetesen a vezetőtámogató rendszerek is fejlődtek mind tudásra, mind számra.
Egy benzin- és egy dízelmotor alkotja a választékot, hat- és nyolchengeres modellek csak később jönnek. A 2,0 literes turbómotornál egy villanymotor (14 LE/150 Nm) segíti a haladást és mérsékli a fogyasztást, 197 vagy 258 lóerős teljesítménnyel választható. Az 1,95 literes dízelnél három teljesítmény (163 LE/360 Nm, 194 LE/400 Nm, 245 LE/500 Nm) áll a vásárlók rendelkezésére. A frissítésnél kerül fel az extralistára a Dynamic Body Control felfüggesztés, amelynél a rendszer kerekenként állítja a lengéscsillapítókat az aktuális üzemállapotnak/vezetési stílusnak megfelelően.