Közreadta a legújabb vizsgálati eredményeit az EuroNCAP, amelyet sorában ott találjuk a BMW alumínium alvázas-karbon karosszériás elektromos autóját is, az i3-ast. A hivatalos vizsgálat szerint az autó 4 csillagos utasvédelemmel rendelkezik, de úgy látszik, a BMW megelőlegezte magának az öt csillagot, hiszen ezzel dicsekedik a sajtóközlemény.
Valószínűleg a BMW központja már azelőtt megírta a sajtóközleményt, hogy hivatalosak lettek volna az adatok, majd amikor rádöbbentek a valóságra, igyekeztek szépíteni a dolgon. Legalábbis erre utal, hogy rendhagyó módon nem kapott címet ez a közlemény – mintha az utolsó pillanatban törölték azt. Az eredeti angol és német sajtóanyagban azt írják, hogy az utasvédelem- és gyermekvédelem terén ért el ötajtós eredményt az i3-as. Ez azonban így leírva valótlanság.
Az aktuális EuroNCAP teszt kiértékelése az egyes fejezetekben százalékos értékeléssel történik, majd a súlyozott összesítésből lesz aztán az egyértelmű, 1-5 csillagot tartalmazó végeredmény. Nincs olyan, hogy ötcsillagos utasvédelem, a BMW i3-as konkrétan 86 százalékos utasvédelmet ért el, a gyermekvédelme 81 százalékos. Ezt nem lehet „csillagra” fordítani. Ami miatt nem érdemelte ki a tökéletes eredményt az autó, az a gyenge gyalogosvédelem (57 %) és a hasonlóan gyenge biztonsági rendszerek (55 %) – ez utóbbi az ESP-t és az egyéb passzív biztonsági rendszereket jelenti. A BMW i3-asnak öt csillagot adó magyar sajtóközlemény félrefordítás eredménye, a probléma azonban nem is igazán ezzel, hanem a valótlanságot állító eredetivel van. A BMW nem képes beletörődni, hogy gyenge a B oszlopot nélkülöző karosszéria, és nem a legjobb az elektronikus biztonsági rendszer sem. Ezek kompenzálására azonban nem kell rögtön valótlanságot állítva az égbe marasztalni azokat a részeket, amelyek hozzák az elvárható szintet…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!