Eleve különleges szerepet tölt be a Ford Ranger modellsorozaton belül a Raptor változat, amely hosszú rugóutakkal rendelkező felfüggesztésével, megerősített alvázával és elektronikusan vezérelt összkerékhajtásával a nagy sebességű terepjárásra lett optimalizálva, a 2,0 literes biturbó dízel (213 LE/500 Nm) idő közben már a civil modellekhez is elérhető, ahogy a tízfokozatú automatikus váltó is.
Már most is szinte zavarba ejtően sokféle limitált szériát kínálnak a Ford Rangerből, de a csúcsmodell eddig kimaradt ebből a sorból – egészen mostanáig. Elkészült a kifejezetten az európai piac számára készített Special Edition, amelynél nem csak a motorháztetőre és platóajtóra kerül piros sávval keretezett versenycsík, de a karosszéria oldalára is. Három karosszériaszín választható, Performance kék, Conquer szürke vagy Frozen fehér, a felnik és a hűtőrács minden esetben fekete, a vonószemeket pirosra festik. Az utastérben piros cérnával készül a díszvarrás, és Raceway szürke színű a műszerfal betétje.