Egy hagyományos autó a nap túlnyomó részét egy helyben állva tölti, az autómegosztásban résztvevő példányokat folyamatosan használják, cserébe hiányoznak belőle az egyedi dolgok. A Rinspeed Snap nevű konstrukció azt találta ki, hogy a karosszéria, azaz a cserélhető felépítmény a hajtást tartalmazó gördeszkától függetlenül is életképes – mobil irodaként vagy randihelyszínként használható.
Ezzel a megoldással ráadásul a szervizelés gondja is lekerül a tulajdonosról, hiszen a gördeszka magától megy szervizbe, illetve a technológiai fejlődés miatti avulás se az ő gondja, hiszen csak bérli a technikát, amelyet majd a szolgáltató aktualizál. A prototípusnál a ZF szállítja a két darab egyforma, tehát mindkét végén kormányozható tengellyel rendelkező villanymotoros hajtást. Gyakorlatilag egy helyben képes megfordulni a Snap, és a haladási irány is tetszőleges.
A gyártástechnika is újszerű, hiszen alapvetően új fejlesztésű ragasztókkal oldják meg az összeszerelést a gördeszkánál. Az utasok és a technika közötti kapcsolattartást egy virtuális asszisztens könnyíti meg, aki a célállomás fogadása mellett egyéb feladatok – haladás közbeni online vásárlás – ellátására is alkalmas.
A 4,68 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,84 méter magas és 3,25 méter tengelytávolságú Rinspeed Snap saját tömege 1,7 tonna körül van (a felépítmény berendezésétől függ), egy villanymotor tartós teljesítménye 38, rövid ideig használható csúcsteljesítménye 69 lóerő, ami 80 km/h-t meghaladó végsebességre elég, a 12 kWh kapacitású akkumulátor 100 km-es hatótávolságot tesz lehetővé.