Nem érheti meglepetésként a rajongókat, hogy szabadidő-autóval bővült a Ford Mustang-család, hiszen eredetileg póniautóként dobták piacra, majd az évek alatt izomautóvá fejlődött, manapság pedig sportkocsiról beszélhetünk. Ráadásul a háromtagú karosszériakínálat se újdonság, hiszen az első generációból kétajtós limuzin, kupé és kabrió is volt. A Mustang a Ford konszern legikonikusabb autója, és ideális választásnak tűnik arra, hogy a most induló elektromos átállást vezesse.
A formatervezők a maguk részéről fogták az aktuális kupé és kabrió legjellegzetesebb részleteit, és egész formás szabadidő-autó karosszériát gyúrtak össze belőle. Egyedül a befalazott hűtőrácsot kell szokni, illetve azt, hogy a kilincset az ablakperemen futó díszléc rejti, ide kell nyúlni ahhoz, hogy feltáruljanak az ajtók. Nemcsak hátul (402 l), de elöl is (136 l) van csomagtér, ez ráadásul egy olyan műanyag kád (vízleeresztő nyílás is van), ahol nyugodtan lehet koszos dolgokat – például esőtől nedves töltőkábelt – tárolni. Az első ülések közötti könyöklő felhajtásával olyan tároló alakul ki, ahová könnyen elhelyezhető a kézitáska.
A Sync4-es fejegység és annak óriási érintőképernyője határozza meg a műszerfal megjelenését, és jórészt eltakarja a műszerfal jellegzetes domborítását. Azt ígéri a Ford, hogy az újfajta logika szerinti kezelhetőség ösztönös lesz (a hatalmas kijelzőre elfér majdnem minden, így nem kell menükben kalandozni), és legalábbis néhány világnyelven még hangvezérlés is elérhető lesz. Került egy kijelző a kormány mögé is azért, mert vannak olyan sofőrök, akik ide akarnak pillantani, ha az autó állapotáról akarnak többet megtudni. Az interneten keresztül távolról frissíti magát a rendszer.
A villanyautó használók 80%-ban otthon töltik autójukat, a Mustang Mach-e-t be lehet úgy állítani, hogy ilyenkor csak annyi energiát vételezzen, amivel a munkahelyig (esetleges ingyen töltési lehetőség) elér az autó. Európában az Ionity villámtöltőit is lehet majd használni (150 kW-tal lehet tölteni az akkumulátort), de más európai szolgáltatókkal is megállapodott a Ford, amelyeknél a FordPass alkalmazáson keresztül lehet intézni a fizetést. A hátsókerékhajtású, nagy hatótávolságú modell az észak-amerikai mérés szerint 483 km-t meghaladó hatótávolságot kínál majd, míg az európai WLTP szerint 600 km-t megközelítő értékről beszélnek (a forgalmazás megindulása előtt pontosítanak), az összkerekes illetve kis akkumulátoros változatnál ennél hamarabb kell töltőpontot keresni.
A nagy akkumulátoros, összkerékhajtású változatnál 337 lóerő rendszerteljesítmény és 565 Nm rendszernyomaték áll a vezető rendelkezésére. A normál modell 75,7 kWh kapacitású akkumulátort kap, a nagy hatótávolságú 98,8 kWh-sat, az elsőben 288, a másodikban 376 darab cella található. Víz szigetelt burokban építik ezt be a tengelyek közé, a padló alá, vízhűtés/fűtés gondoskodik az optimális hőháztartásról. 240V-os konnektorról óránként 14 km-nyi energiát lehet vételezni, a Ford extraként kínálja majd (legalábbis az Egyesült Államokban) a fali töltődobozt beszereléssel együtt, amivel akár óránként 62 km-t is el lehet érni.
A világpremieren megmutatták a csak 2021-ben érkező és az intenzív gyorsulásra optimalizált Mach-e GT változatot is, amely a 465 lóerejével és 830 Nm-ével 5 másodperc alatti 0-100 km/óra gyorsulást ígér (Észak-Amerika kapcsán 4 másodpercnél fürgébb 0-96 km/óra gyorsulást említenek), de lesz GT Performance Edition is, ami 3,5 másodperces 0-96 km/óra gyorsulást ígér; pontos számok másfél év múlva lesznek. Természetesen a típus érkezését First Edition kivitellel ünneplik, amely nagy akkumulátort és összkerékhajtást kap, meg piros féknyergeket, fém pedálokat, díszvarrást és néhány extra jelvényt és feliratot. Extraként lesz elérhető a Brembo fékrendszer és a MagnaRide elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás.