Ha menet közben az elsuhanó táj szépsége nem különösebben hatja meg a csemetét, esetleg nehezen viseli az autópálya monotonitását, itt a Peugeot „vészforgatókönyve”: a Family felszereltségű 5008-ashoz egyebek mellett szériában jár az első fejtámlákba integrált 7 colos képernyő, két vezeték nélküli fejhallgatóval, valamint az RCA csatlakozópontokkal – sajnos a hordozható DVD-lejátszót vagy játékkonzolt már nekünk kell biztosítani hozzá, áramellátásként pedig egyetlen 12 voltos aljzatot találunk.

Távolsági busz: erős, kulturált és takarékos

Tehát a négytagú família az ideális felállás, mert akkor nincs veszekedés a képernyőkön és a füleseken. Csakhogy az 5008-as akár hétszemélyes is lehet! Teljes kihasználtság esetén pedig kénytelenek leszünk hátrapaterolni a nagyszülőket az opciós +2 szükségülésre, hiszen a lurkók a középső sorban szórakoznak – az oldalablakokra még felhúzható árnyékoló roló is került, hogy a napsütés se zavarja az autósmozit.

Felnőtteknek csak rövid távra ajánlható a 150 000 forintos pótszék Felnőtteknek csak rövid távra ajánlható a 150 000 forintos pótszék

Szerencse, hogy az utastér rugalmasan variálható, átrendezése egyszerű. Persze a vezetőről sem feledkeztek meg a franciák: head-up display (a gyújtáskulcs elfordítása után kiemelkedő füstüveg lapra vetíti a sebességet és a tempomat adatait) és tolatóradar segíti a dolgát. Nehezíti viszont, hogy a látványosan megdöntött középkonzol kijelzőiről gyakorlatilag semmit nem lehet leolvasni, amikor rásüt a nap.

A középső sor ülései egyenként, sínen csúsztathatók A középső sor ülései egyenként, sínen csúsztathatók

A Family kivitelt szerencsére nem kell feltétlenül a jelen tesztben szereplő, legdrágább 2.0 HDi verzióban megrendelni, mert bármelyik motorral elérhető. Igaz, kétségkívül a 150 lovas dízel passzol legjobban az 5008-as karakteréhez: a kényelmes és a lendületes vezetési stílus képviselőinek egyaránt megelégedésére szolgálhat. A négyhengeres teljesítménye egyenletesen épül fel, már alapjárattól fogva derekasan húz, aztán 1800-as fordulattól „oda teszi magát” rendesen, és hosszan kihúzatva sem fogy ki a szuszból.

Persze felesleges pörgetni, mert nyomatékból lehet nagyokat előzni, vagy éppen emelkedőn felkaptatni, a motor rugalmasságának köszönhetően pedig ritkán kell bajlódni a franciáktól szokatlanul pontosan kapcsolható hatfokozatú sebességváltóval. Jól megy a testes 5008-as, és autópályán kényelmesen lopja a távolságot, s ha úgy adódik, a megengedett 130 km/órás tempóról is szépen gyorsít tovább. A fogyasztással ugyancsak elégedettek voltunk, egytanknyi üzemanyaggal eljuthatunk a hegyeshalmi határról akár a Peugeot szülővárosáig (Mulhouse) is – a 6,3 literes tesztátlaggal kalkulálva a hatótávolság hozzávetőleg 950 km.

Jól variálható a csomagtér, a padló hossza akár 2,76 m is lehet Jól variálható a csomagtér, a padló hossza akár 2,76 m is lehet

A nagy utazást pedig a felettébb kifinomult motor és a jó zajszigetelés, a stabil futómű és a kellemes vezethetőség teszi zavartalanná. Nem is beszélve a mozizástól lefáradt gyerekekről…

Komfortos és stabil a futómű, de a keresztbordákról néha elpattog a Peugeot hátulja Komfortos és stabil a futómű, de a keresztbordákról néha elpattog a Peugeot hátulja

TETSZETT
formaterv
Family csomag
variálhatóság, praktikum
acélos és kifinomult dízelmotor

NEM TETSZETT
„fényérzékeny” középkonzol
feláras +2 szükségülés

ÖSSZEGZÉS
A Family feliratokkal és az alumínium küszöbdekorációkkal együtt listaáron számolva összesen 513 000 forintnyi extrát pakoltak az oroszlános egyterűbe, miközben a – már önmagában is gazdag – Premium felszereltségre épülő Family kivitel felára csupán 280 000 forint. Megéri!

Peugeot 5008 2.0 HDi Family
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3750/min
Max. forgatónyomaték: 340 Nm 2000/min
Hossz./szél./mag.: 4529/1837/1644 mm
Tengelytáv: 2727 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1638/487 kg
Csomagtér: 194/679/1754 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,0 s
Max. sebesség: 195 km/h
Város/országút/vegyes: 7,5/4,8/5,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 151 g/km
A modell alapára (1.6 VTi Confort): 5 375 000 Ft
A tesztelt modell ára: 7 475 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!