A downsizing a luxuskategóriát se kíméli, az új Audi Q8-as szabadidő-kupénál például nyolchengeres teljesítményt ígérnek, de csak 3,0 literes V6-os van a motorháztető alatt. Ezt nem csak két turbóval, de elektromos légsűrítővel is ellátták, és még hibrid hajtás is van, egy 31 LE/170 Nm teljesítményű villanymotor is segít a benzinesnek. A rendszerteljesítmény 476 LE/700 Nm, ami 4,7 másodperces 100-ra gyorsulásra elég, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 275 km/h. A mindössze 0,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor teljesítménye arra elég, hogy elektromosan parkoljon az autó, illetve torlódásnál kis tempóval araszoláskor ne kelljen a belső égésű motort használnia.
A karosszéria hossza 5,02 méter, a tengelytávolság pontosan 3 méter, azonban ennél kisebbnek látszik a Q8 sport, mivel hatalmas kerekeket kapott, a 23 colos felnikre 305/35-ös abroncsokat szereltek. Ezekre nem is annyira az optika, sokkal inkább a nagy méretű és tömegű jármű megállását biztosító, 20 col átmérőjű karbon-kerámia fékek miatt volt szükség. A légrugózásnak köszönhetően az autó magassága 9 centis tartományon belül változhat, beszálláshoz és nagy tempónál lesüllyed a karosszéria. A 2,05 méteres szélesség tette lehetővé az eddigi legnagyobb Audi hűtőrács alkalmazását, annak méretét feketére fényezett betéttel próbálják még jobban kiemelni.
Kilincsek helyett a B és C oszlopot kell megérinteni és felpattannak az ajtók. Az utastérben érintőképernyőkkel váltották ki a hagyományos kapcsolókat, és a fel-a-fejjel kijelző is az egész szélvédőt tudja használni kommunikációra, például a navigáció a tényleges haladási irányt mutatja. Meredeken emelkedik az övvonal, az 1,7 méteres magasságban húzódó tető közel vízszintes, így még a második sorban is marad elég hely az utasok fejének. Mögöttük 630 literes csomagteret tudtak kialakítani.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!