Mostanában kerül sor az új Golf GTI piaci bevezetésére, nem csoda, hogy a Wörtherseetour-on is ez van a középpontban. Sőt, nem elégedtek meg ennyivel a mérnökök, kihozták a maximumot az autóból.
Itt nincs motorleállító vagy hibrid hajtás, helyette van egy biturbó, 3,0 literes V6-os 503 lóerővel é 560 Nm-rel! Nagyon messzire nem gurult a gyógyszer, hiszen azért dupla kuplungos váltó és összkerékhajtás is van a fedélzeten, hogy legalább halvány esélye legyen a sofőrnek arra, hogy az úton tudja tartani a gépet.
A technika mellett a megjelenést is fokozták. Széltében 71 mm-rel növekedett a GTI karosszériája, a tető 57 mm-rel van alacsonyabban – utóbbi a 20 colos felnikre szerelt elöl 235/35, hátul 275/30-as abroncsok ismeretében komoly teljesítmény. A hatalmas felnikre a karbon-kerámia fékrendszer miatt is szükség van, elöl 385, hátul 356 mm-es átmérőjűek a tárcsák. Teljesen új műszerfalat kreáltak az egyedi autónak, amely sokkal látványosabb a nagyszériás darabnál.
De nem csak látványos, pokolian gyors is a Volkswagen Design Vision GTI. A 100 km/órás sebességet 3,9 másodperc alatt futja (széria Golf GTI 6,4 másodperc), végsebessége 300 km/óra. Mielőtt még bárki vágyakozni kezdene az autóra, muszáj megjegyezni, hogy az szigorúan egyedi darab, nem csak azért, mert a 3,0 literes V6-os biturbó még nincs is gyártásban, de négy hengernél többre nem számíthatnak a jövőben a Golf tulajok. A Volkswagen ugyanis csak ideiglenesen feledkezett meg a politikailag korrekt magatartásról, és a flottafogyasztás kérdéséről…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!