Világszerte Kona néven dobják piacra a Hyundai újabb kompakt szabadidő-autóját, az i30-as kompakt padlólemezére épülő, de a Tucsonnál azért kisebb méretű típust. A Kona név Hawaii Nagy Szigetének egy tengerparti részéről ered, azonban Portugália és Brazília kivételnek számít, ezeken a piacokon szintén a Hawaii szigetcsoportból származó nevet, a Kauai-t használják majd. Az ok prózai, a portugál szlengben a cona név a női nemiszervet jelenti…
Látványos műanyag borítással és citroënesen felosztott lámpákkal jön a dél-koreai újdonság, de nem olyan barátságos a stílus, mint a francia autóknál – közvetlen vetélytársa az új C3 Aircross. A Kona karosszériája 4165 mm hosszú, 1800 mm széles, 1550 mm magas és 2600 mm a tengelytávolsága. Tágas belsőt ígérnek, dupla csomagtérpadlót és osztva dönthető hátsó támlát, a raktér egyébként 361-1143 literes.
Első Hyundaiként a Kona kap fel-a-fejjel kijelzőt, egyébként alapáron 5 colos, monokróm kijelzőt kap középre, felár ellenében 7- vagy 8 colos képátlójú érintőképernyőket lehet rendelni, utóbbiak mindenféle kapcsolódási lehetőségeket is nyújtanak. A csúcsmodellhez 7 éves Hyundai Live előfizetés is jár, ami élő közlekedési információkat, időjárási adatokat és online keresési lehetőséget kínál.
Európában 1,0 (120 LE, 6 fokozatú kézi kapcsolású váltó) és 1,6 (177 LE, 7 fokozatú dupla kuplungos váltó) literes turbómotor és 1,6-os dízel (115 LE, 6 fokozatú kézi kapcsolású váltó és 136 LE 7 fokozatú dupla kuplungos) alkotja a motorkínálatot, egyéb piacokon az alapmotor egy 2,0 literes szívó négyhengeres lesz (150 LE, 6 fokozatú automatikus váltó), amelynek az 1,6-os turbó lesz az alternatívája. Dél-Koreában még júniusban megkezdődik a Hyundai Kona forgalmazása, Európába valamikor az ősszel érkezik, a világ többi részén 2018 elejétől lesz megvásárolható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!