Az Egyesült Államokban nem lesz megvásárolható az a hálózatról tölthető hibrid hajtás, amely Európában egyedüliként lesz elérhető az Explorer szabadidő-autóhoz. Az ok, hogy az USA-ban a testvérmodell Lincoln Aviator számára tartják fenn ezt a hajtásláncot, amely egyébként az Explorer ST nevű sportváltozatát (400 LE/563 Nm) is maga mögé utasítaná…
A 3,0 literes V6-os biturbó EcoBoost 350 lóerős, a tízfokozatú automatikus váltóba épített villanymotor 100 lóerős, a rendszerteljesítmény 450 lóerő és 840 Nm. A 13,1 kWh kapacitású akkumulátorral 40 km-es az elektromos hatótáv, a szabványos fogyasztás 3,4 l/100 km. Mivel úgy számolnak, hogy sokan használják majd vontatásra az Explorert, annak holttérfigyelője figyelembe veszi az esetleges utánfutót is.