Jelzőként a kínai szó egyet jelent a gagyival vagy épp az olcsóval. A McLaren 540C nem gagyi és nem is túlságosan olcsó, de hát kifejezetten a kínai vásárlók kedvéért készítették el, azért, hogy még olcsóbban tudjanak maguknak brit sportkocsit vásárolni. A nemrég prezentált 570S 143 250 fontos (59,31 millió Ft) indulóárához képest az 540C ára 126 000 font (52,17 millió Ft), ami elsőre nem tűnik nagy különbségnek ebben az árkategóriában, de ne feledjük, Kínában 100 százalékos büntetővám van érvényben az ilyen járművekre, azaz ott már bő 14 millió Ft a különbség a két autó között.
A legszebb az egészben, hogy a gyárnak valószínűleg nem nagyon éri meg az 540C típus forgalmazása, hiszen annak a műszaki tartalma az utolsó csavarig megegyezik az erősebb autóval, épp csak a 3,8 literes, biturbó V8-as elektronikáját írták át úgy, hogy 540 LE/540 Nm legyen a teljesítmény. A harminc lóerő hiánya nem igazán érezhető, hiszen így is 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s tempóra a McLaren 540S, csúcssebessége 320 km/h – 0,3 másodperc és 8 km/h a lemaradás.
A leggyengébb és legolcsóbb McLarent egyébként az egyedi megjelenésű első- hátsó kötényéről, valamint a csak ehhez a modellhez elérhető felnikről (elöl 19, hátul 20 col) lehet felismerni, az utastérben ugyanazokat az extrákat – bőrülés, 7 colos érintőképernyő középen – találjuk, mint a többi testvérében. Szóval igazából nem sok mindenről kell lemondania annak, aki 540C-t választ az 570S helyett, azonban ehhez először is meg kell küzdenie az értékesítőkkel, akik mindenképpen az „igazi” McLarenre akarják majd rábeszélni a kedves ügyfelet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!