Teljesen új motor- és váltógenerációt vezetnek be az Opel Astra frissítésnél, így az európai Év Autója címet is elnyerő autónál akár 19%-kal alacsonyabb szabványos fogyasztást realizálnak; igaz, a teljesítményskála a 105-145 lóerő tartományra szűkül.
Ránézésre nem sokat változott a megjelenés, de az apró aerodinamikai finomítások oda vezettek, hogy mind az ötajtós (Cw 0,26), mint a kombi (Cw 0,25) kategóriájának legkisebb légellenállású autója. Ennek eléréséhez módosították a padlóburkolatot, és bevezették a szükség esetén nyíló légbeömlőket. Új lengéscsillapítók javítják a komfortot, a feláras sportfutóműnél a feszesebb hangolás mellett közvetlenebb kormányzást és Watt-rudas stabilizátorral ellátott hátsó hidat adnak.
A legnagyobb változás a motoroknál történt, teljesen alumínium turbómotorokra tértek át. Az 1,2-es benzines csak hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval készül, teljesítménye 110, 130 vagy 145 lóerő, az automatára vágyóknak az új, 1,4 literes háromhengerest kínálják 145 lóerővel és CVT-váltóval kombinálva. Az 1,5 literes, háromhengeres turbódízelnek 105 vagy 122 lóerő a teljesítménye, az erősebbnél kérhető felár ellenében a GM-fejlesztésű, kilencfokozatú automata.
Fejlődtek a vezetőtámogató rendszerek is, az orrkamera fizikailag kisebb területet takar ki a szélvédőből, a gyorsabb processzor miatt pedig javult a reakcióideje az ezt az információt használó segédeknek. A tolatókamera képe félhomályos környezetben lett sokkal jobb az ígéretek szerint. Itt is az Insigniában debütált új generációs fejegységek érhetőek el, felár ellenében a részben digitális műszeregység is lehet a fedélzeten.