Egy átlagos szemlélőnek vagy egy műkedvelőnek is úgy tűnhet, hogy az Ariel Atom 4-esnél épp csak a motort cserélték ki, a manufaktúra azonban állítja, hogy a korábban felsorolt három alkatrész kivételével nincs olyan alkatrész az autóban, amely az elődből származna. Még mindig a Honda Civic Type R blokkjára szavaznak, azonban mivel a kiindulási alap feltöltött, épp csak a motorvezérlőt cserélik le saját fejlesztésű darabra.
Az eredmény 320 lóerős teljesítmény, ami a hatfokozatú váltónak és a sperrdifinek köszönhetően 2.8 másodperces 0-100 km/h sprintet tesz lehetővé, a végsebesség 261 km/h. Felár ellenében lesz választható a négyhengeres modellhez az Atom V8 számára kifejlesztett rajtautomatika és menetstabilizáló. Áthangolták az Öhlins és Bilstein elemeket használó felfüggesztést, a felnik 16 és 17 colosak lehetnek, alumínium vagy karbon az anyaguk.
A ránézésre a korábbival megegyező karosszéria is karbonból készül, növelték a leszorítóerőt miközben a légellenállás is csökkent. Az Ariel évi 100 darab Atom 4-es gyártására képes brit bázisán, az Észak- és Dél-Amerikai piacot a bostoni összeszerelő üzem látja majd el.