Hivatalosan is bemutatták a BMW X7 iPerformance tanulmányát, amellyel kapcsolatban talán az a legérdekesebb, hogy csak kicsit nagyobb méretű, mint az aktuális X5-ös. A karosszéria hossza 5020 mm (+113 mm), szélessége 2020 mm (+82 mm), magassága 1800 mm (+ 37 mm), a tengelytávolság 3010 mm (+76 mm).
A formatervezők nem próbálták meg a politikai korrektség jegyében kicsinek láttatni az autót, hiszen mégiscsak a márka (jövőbeli) legnagyobb autójáról van szó. Óriásira nőttek a vesék, a LED-es technológiának köszönhetően csíkká szűkültek a fényszórók, és egyenes vonalakat is látunk – az első kerék előtt-mögött lévő szellőzőnyílásoknál.
Három, teljes értékűnek mondott üléssort ígér a tanulmány hatszemélyes belseje, a sorozatgyártásban ebből 5+2 ülés lesz, és minden bizonnyal le kell mondani a hatalmas méretű üveg tetőről is. Valószínűleg búcsút mondhatunk a paralelogramma alakú központi kijelzőnek, amelynek helyére hagyományos, tégla formájú darab kerül majd, visszatér a hagyományosan nyíló kesztyűtartó a nagy méretű szabadidő-autó műszerfalára.
A technikáról csak annyit mondanak, hogy benzines a belső égésű erőforrás, ami az iPerformance hajtásláncban szerephez jut – sokan a 40e modellekben dolgozó hajtásra tippelnek, de vannak olyanok is, akik szerint a 3,0 literes soros hathengeres benzinest szerelik a hosszú orrba, ezzel pedig 50e néven találkozhatunk majd a jövőben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!