Talán a Citroën Ami Buggy váratlan sikere is hozzájárult ahhoz, hogy a Fiat rögtön 2 változatban is megkapja a konszern mopedautóját, hiszen az nem csak zárt karosszériával, de ajtók nélkül és hátracsavarható vászontetővel is elérhető lesz a Topolino – utóbbi karosszériaváltozat neve Dolcevita, és a strandautók hagyományaihoz híven ajtó helyett kötél van csak oldalt.
Az egyszerűség – mármint a gyártó dolgának megkönnyítése végett – kedvéért csak és kizárólag mentazöld színben készül a Fiat Topolino, nem spórolnak a csillogó krómmal sem, ilyen például a csomagtér méretét növelő, hátsó koffertartó is. Csak egyféle felni és belső kialakítás létezik, utóbbinál az olasz Riviéra világát próbálták megidézni a tervezők. Extrák helyett gyári kiegészítőket lehet választani, úgymint a kerethez rögzíthető koffer, USB-csatlakozóról üzemeltethető ventilátor, termosz, vagy a műszerfalon szállítható strandtörölköző – természetesen minden kiegészítő mentazöld színű.
Amíg a Fiat Topolino megjelenése egyedi, a technika megegyezik azzal, amit a testvérmodellek, tehát a Citroën Ami és az Opel Rocks-e is használ. A 2,53 méter hosszú karosszériát hajtó villanymotor csúcsteljesítménye 8 lóerő, a végsebesség 45 km/óra – mopedautóként már 14 éves kortól lehet vezetni ezt a négykerekűt a megfelelő vezetői engedéllyel –, az 5,4 kWh kapacitású akkumulátorral legfeljebb 75 km a hatótávolság. Egyszerű konnektorról 4 óra alatt tölthető fel a teljesen lemerült telep. A testvérmodelljeihez hasonlóan a Fiat Topolino villanymotoros mopedautó is csak kiemelt piacokon kerül forgalmazásra – Magyarország nem tartozik ezek közé.