Lehet, hogy Gordon Murray nevét nem ismeri mindenki, de az általa tervezett McLaren F1-est nem nagyon kell bemutatni senkinek sem: az első, teljesen karbon karosszériával rendelkező szuperautó egyre másra a hírekben szerepel, vagy épp árverési rekordot dönt, vagy épp Mr. Bean, azaz Rowan Atkinson karambolozik vele.
A brit mérnök most épp a Yamaha gyárral közösen dolgozik egy forradalmi városi kisautón, de nem tudja meghazutolni igazi szenvedélyét, a sportkocsi-gyártást, amire a Tokiói Autószalonon bemutatott Sports Ride tanulmány a legjobb bizonyíték. Ráadásul nem holmi méregdrága konstrukcióról van szó, épp csak annyi történt, hogy a iStream néven fejlesztett gyártástechnológiát felhasználva sportkocsit készítettek karbonból.
Csak néhány alapvető méretadatot közöltek, 3,9 méter a hossz, 1,72 méter a szélesség és 1,17 méter a magasság, vagy inkább alacsonyság. A saját tömeg mindössze 750 kg, de a menetteljesítményekről már csak szóban nyilatkozott a Yamaha: a motorkerékpárokhoz hasonló vezetési élményt ígérnek.
Nem tudjuk, milyen erőforrást építettek az ülések mögé, nem valószínű, hogy a Motiv.e miniautó számára kifejlesztett hajtások jutnak szerephez jelen esetben, se a 33 lóerős villanymotor,se az 1,0 literes háromhengeres benzines nem hangzik túlságosan izgalmasnak, ellenben a motorkerékpárokból könnyen átemelhettek valami öblösebb négyhengerest – a magasan, középen kivezetett dupla kipufogó arra utal, extrém gyors gázcserével számoltak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!