Countryman kupé. Így lehet a legkönnyebben körülírni a Mini Paceman tanulmányt, amelyet a Detroiti Autószalonon mutatnak meg a nagyközönségnek. Néhány apró módosítástól eltekintve ez már megfelel a szériaváltozatnak, amely néhány hónapon belül várható.
A most még rézszínű elemeket krómra cserélik, és a külső kilincsek kevésbé időjárásálló bőr borítását is lehagyják, de ezektől az apróságoktól eltekintve már a végleges Countryman kupét tisztelhetjük a Paceman tanulmányban. Csak az A oszlop előtti rész közös a szabadidő-autóval, a szélvédő magasságából 2 centit levágtak, hosszú ajtókat és kiszélesített hátsó kerékjáratokat kapott az autó. Mivel a hasmagasság több, mint egy normál Mini esetén, a kisautó-kategória első SAV-kupéjaként hivatkoznak az autóra.
A tanulmányban az egyébként a John Cooper Works-ben dolgozó 211 lóerős benzinmotort építették az All4 összkerékhajtással együtt, a szériaváltozatban a Countryman választékát találjuk majd, elsőkerékhajtású alapváltozattal. A négyszemélyes utastérben megtartják a központi sínt, és állítólag a második sorban is ugyanolyan tágas, mint az ötajtós Countryman. Amint bekerül a kínálatba, ez lesz a legdrágább Mini, ugyanis a kupéság miatt drágábban adják majd, mint az alapját adó szabadidő-autót.