Amerikában a GM small block (4,3-6,6 liter) V8-asa az egér, a big block (5,7-9,4 liter) V8-as patkány névre hallgat. Miért kezdődik ezzel egy Toyota Corolláról szóló cikk? Mert ez utóbbiak egyikét szerelték a kérdéses példány motorterébe.
Arizonában kínálják eladásra az autót, amelyből kidobták a gyári 1,6 literes négyhengerest, és a helyére egy 7,4 litere V8-as szereltek. Azt sajnos nem derül ki a leírásból, hogy a V8-as melyik változatát kapta meg a japán kisautó, a 454-es 230-450 lóerő közötti teljesítménnyel készült. Érdekesen alakul az erőátvitel, a motoroz tartozó Turbo Hydra Matic 400-as automatikus váltó a gyári hátsó hídhoz csatlakozik, aminek következtében durván 100 km/h-s tempónál négyezret forog a motor, azaz nem igazán lehet vele autópályán (freeway) közlekedni, mert szétrepül.
Cserébe ezt a sebességet 4 másodperc alatt éri el – valamit valamiért. Az autón nincsenek lökhárítók, és mivel sivatagban készült-lakik, az ablaktörlőket is lehagyták róla. Gondolva az amerikai emberekre az eladó még azt is leírja, hogy új a kipufogórendszer, de ez csak akkor látszik, ha az ember az autó alá mászik. Mellékesem megjegyezném, hogy fel is lehet borulni egy ilyen autóval…