Amíg a Mercedes-Benz C-osztályos kupé csak négyhengeres motorokkal jön – később lesz V6-os is -, addig a Mercedes-AMG C63 Coupé 4,0 literes lökettérfogatú V8-as biturbót kap, amiből következően lényegében teljesen új a karosszéria is.
Ez az erő még nem feszíti szét a karosszériát, de ahhoz, hogy a sofőrnek legalább esélye legyen, a mérnökök eltérő felfüggesztést és szélesebb kerekeket használnak, ezért elöl 64, hátul 66 mm-rel kellett kiszélesíteni a kerékjáratokat. Csak az ajtópanelek, a csomagtérfedél és a tetőlemez azonos a hétköznapi kupéval, az alumínium motorháztetőt például 60 mm-rel megnyújtották, hogy a nyolchengeres erőforrásnak és kapcsolódó szerelvényeinek legyen helye. A lemezek alatt a kritikus helyeken megerősítik a vázszerkezetet, hogy a várható nagy dinamikus terhelést hosszú távon is gond nélkül elviselje a karosszéria.
A dinamikus terhelésből pedig nem lesz hiány, hiszen a 4,0 literes, V8-as biturbó teljesítménye alaphelyzetben 476 lóerő, a feláras S modellben pedig már 510 lóerőnek parancsol a jobb láb. Utóbbi szokás szerint a pár lóerővel nagyobb teljesítményt mellett elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást, elektronikusan vezérelt mechanikus önzáró differenciálművet és dinamikus motortartó-bakokat is jelent.
A 100 km/órás sebességet 4,0 másodperc alatt futja meg a Mercedes-AMG C63 Coupé, a csúcssebessége elektronikusan korlátozott 250 km/h, a Mercedes-AMG C63 S Coupé 3,9 másodperces sprintet tud és szintén 250 km/h-ban van korlátozva a vége. Utóbbin azonban lehet segíteni az AMG Drivers Package megrendelésével, amelynél 290 km/h-ra emelik a limitet.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!