Tisztul egy kicsit a Mercedes-Benz kínálata, hiszen az eddigi C- és E-osztály kupé és kabrió egy közös utódot kap CLE-osztály néven. Ránézésre a kisebb modell örökségét viszi tovább az újdonság (a sajtóanyagban is a C-osztályos kupéhoz hasonlítják a CLA kupét), de nem kell aggódni, mert az E-osztály méretében még így is marad két 4 ajtós kupé a kínálatban: a CLS-osztály és a villanymotoros EQE.
Jót tett a megjelenésnek, hogy immár függetlenítették a sportmodellt a klasszikus modellsorozatoktól, és hogy egy méretosztályban egy autóra koncentrálhatták minden erejüket a formatervezők. Alapesetben is erőtől duzzadó autót látunk, a kupénál egy lendületes ívvel rajzolták meg a tetőt az A oszlop tövétől egészen a csomagtértető pereméig, de a kabrió befejezése is harmonikusnak tűnik. Hatalmas méretű a hűtőráccsal indul minden, ott vannak a párhuzamos domborítások a motorháztetőn, nagyon szélesek a hátsó sárvédők. Összekötötték ugyan a hátsó lámpákat, de azok hagyományos külön fényforrásként működnek.
A műszerfal a C-osztályból érkezik, az első üléseket a támla hátulján, magasan elhelyezett Nappa-bőrből készített hurok segítségével lehet előrebillenteni a hátra beszállás megkönnyítésére – ilyenkor az érintőképernyőről, vagy az ajtó újbóli nyitásával-csukásával lehet újraaktiválni a biztonsági övet előrenyújtó funkciót. Kifejezetten a CLE-osztály számára készültek az integrált fejtámlás első ülések, amelyekbe hangszórókat is rejtettek (piactól függően extra vagy széria a Burmester 3D hifi, amelynek 17 hangszórójából 2-2 a fejtámlákban van, közel az ott ülők füléhez), széria az ülésfűtés, extra a szellőztetés és a masszázsfunkció.
Sportmodellként a CLE-osztálynál szériában adott 48 voltos lágyhibrid rásegítésnél a villanymotor teljesítményét 20,4-ről 23 lóerőre növelték, a nyomaték 200 Nm – a plug-in hibrid változatra (köztük a CLE 63 AMG) még várni kell egy keveset. A piaci rajtnál a 2,0 literes dízel 200+23 LE (440 Nm) teljesítménnyel lesz elérhető, a 2,0 literes benzines 204+23 LE/320 Nm vagy 258 LE+23 LE/400 Nm teljesítménnyel választható, a 3,0 literes soros 6 hengeres biturbó 381+23 LE/500 Nm teljesítményt tud. Az erősebb motoroknál széria a 4Matic összkerékhajtás. Az azonos műszaki alapot használó szedánokhoz képest 15 mm-rel csökkentik a Mercedes-Benz CLE osztály hasmagasságát, a sportfutómű elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat kap, opciós a hátsókerék-kormányzás. A CLE kupé Európában már az idén megvásárolható lesz, a kabrióra 2024-ig kell várni.