Könnyebb és merevebb lett a Honda Accord karosszériája, változatlan külső méretek mellett pedig több helyet kínál az utasoknak, a tengelytávolság 5,5 centivel, a szélesség 1 centivel gyarapodott, ellenben a hossz 1 centivel, a magasság 1,5 centivel csökkent. A stílus ismerős az új Honda Civicről, fekete sáv határozza meg az orr megjelenését, és az új generációból már nem készül kupé, csak négyajtós, lépcsős hátúként létezik.
Teljesen új a motorkínálat, az alapmotor 1,5-ös turbó 192 lóerővel, amely alapáron fokozatmentes automatával jön, de Sport felszereltségnél extraként 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval is párosítható. A korábbi 3,5 literes V6-ost a 2,0 literes turbó váltja 252 lóerővel, amelyhez a világ első, keresztmotoros beépítéshez szánt 10 fokozatú automatikus váltóját adják, illetve Sport felszereltségnél itt is elérhető 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltó. A harmadik hajtáslánc a 2,0 literes, Atkinson ciklus szerint működő benzinmotorral megvalósított hibrid hajtás, amelynél Honda által fejlesztett, ritka földfémek nélküli villanymotorokat használnak. Itt a legnagyobb újdonság, hogy a vezérlőegység és az akkumulátor immár a hátsó ülés alatt kap helyet, így a csomagtartó akkora, mint a benzineseknél és a 60/40 arányban osztott dönthető támla is megmarad.
Az utastérben is van újdonság, az ülések nagyobb oldalsó párnákat kaptak, a műszerfal közepén elhelyezett 8 colos képátlójú érintőképernyő mellett pedig fizikai kapcsolókat helyeztek el a hangerő és a hullámsáv változtatásához. Az új HondaLink rendszer képes lopás esetén megtalálni az autót (be lehet állítani földrajzi tartományt, hol mozoghat az Accord), távdiagnosztikára és távoli sevességfelügyeletre is van lehetőség. Az új Honda Accord megjelenése továbbra sem várható az európai piacon, de a HondaLink nemsokára megjelenhet mifelénk is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!