A Robert Bosch Power Tool Kft. negyedik alkalommal rendezte meg Miskolcon, április 28-án, a Föld Napja alkalmából a saját tervezésű, környezetkímélő járművek viadalát, az Elektromobil versenyt. A maximum 5 főből álló csapatok saját tervezésű és általuk elkészített járművekkel mérték össze az erejüket a döntőn. Az ökoautókat a Bosch által gyártott PSR 18 Li2 akkumulátoros kéziszerszámok hajtották meg.
Minden korábbinál több, 124 csapat jelentkezett, akik közül a szombati verseny rajtvonalához 62 csapat állhatott: 50 Magyarországról, 1 Horvátországból, 1 Németországból, 6 Romániából, 3 Szerbiából és 1 Szlovákiából. A gyakran 2-3 verseny tapasztalataival felvértezve elinduló társulások mellett újoncok is részt vettek a viadalon. A zaj- és káros anyag kibocsátás nélkül, immár 8-8 kézi fúró meghajtásával futó járgányok elkészítésében idén először mentori feladatot vállaló, profi mérnökök támogatták az indulókat. Ennek köszönhetően a rajthoz már csak kipróbált, megbízható Elektromobilok sorakoztak fel. A járműveket és készítőiket 6 kategóriában értékelték, így díjat kapott a körversenyek végső győztese a Leggyorsabb Elektromobil kategóriában, a leggyorsabb köridőt futó Legjobb Pilóta, de jutalmazták a legjobb műszaki megoldást éppúgy, mint a legkreatívabb csapatot, a középiskolások legeredményesebbjeit vagy a Bosch saját indulói közül legjobban teljesítőket is.
A Leggyorsabb Elektromobilt idén ismét a kecskeméti Racsni csapata állította versenybe, a Legjobb Pilóta Bognár Alex, a Racsni csapat tagja lett. A Legjobb Műszaki Megoldással az Óbudai Egyetem Pest Megye Lordjai alakulata rukkolt elő, a Legkreatívabb Elektromobil elismerést ezúttal a Bánki 2012-nek ítélte oda a közönség mellett a szakemberekből álló zsűri. A Legjobb Középiskolai Csapat a miskolci Andrássy Gyula Szakközépiskolából verbuválódott GÉPpont lett, míg a Bosch csoport Legjobb Elektromobilját a MOE Eagles csapata állította ki.
„Idén a versenykiírás mottójául választott Nyolccal is elbírsz? felhívás jegyében az eddigieknél is nehezebb kihívás elé állítottuk az indulókat, amikor azt kértük tőlük, hogy az eddigi 6 helyett 8 darab Bosch PSR 18 LI-2 akkumulátoros fúrócsavarozó gépet használjanak az Elektromobilok meghajtására. Igaz, ezúttal több segítséget kaptak tőlünk, hiszen a mérnökeink a felkészülés ideje alatt mindvégig támogatták a versenyzőket. Ezzel úgy tehettük próbára a kreativitásukat, hogy közben a rendelkezésünkre álló tudás, és az indulók eltökélt győzni akarása is egymásra találhatott.” – ismertette a szervezők elképzeléseit Ansgar Lengeling, a versenyt rendező miskolci Robert Bosch Power Tool Kft. ügyvezető igazgatója.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!